یک فعال رسانه ای گفت: برای آموزش سواد رسانه ای به آحاد مردم از ظرفیت گسترده بسیج و مسجد باید استفاده کرد، هیئت های اندیشه ورز روش ها و موانع این آموزش را بررسی کنند و آن را به شکل عملی در کشور پیاده کنند.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۱۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ داود طالبی فعال رسانه ای و کارشناس ارشد حوزه رسانه و تولید خبر در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به نگاه هایی که به فضای مجازی وجود دارد گفت: در رابطه با استفاده از فضای مجازی دو دیدگاه در کشور وجود دارد که اولین دیدگاه این است که در استفاده از آن فرهنگ کشور دچار آسیب های جبران ناپذیری خوهد شد و دومین نگاه این است که فضای مجازی به عنوان یک فرصت می توانیم از ظرفیت های گسترده آن استفاده کنیم.

وی افزود: آنچیزی که اکنون مهم است پمپاژ ناامیدی ها و اطلاعات غلط به قشرهای مختلف مردم در محتویات دشمنان در داخل و خارج است و متأسفانه مردم در سنین مختلف هم توانایی مدیریت این گستردگی اطلاعات را ندارند که همین موضوع باعث وجود مشکلات بزرگی در کشور شده است.

این فعال رسانه ای با اشاره به کشورهایی که امر سواد رسانه ای را از همان کودکی آموزش می هند گفت: اینجاست که آموزش رسانه و محتوا مهم تلقی شود و این امر از سنین کودکی باید در دستور کار قرار بگیرد،کشورهایی چون استرالیا،فیلیپین،فرانسه، فنلاند و انگلیس این آموزش به کودکان را در همان سنین کودکی در دستور کار قرار می دهند.

وی افزود: دانش آموزان باید نگاه انتقادی به انبوه محتویاتی که در فضای مجازی می شود داشته باشند تا بتوانند از ظرفیت رسانه و فضای مجازی بهره مند شوند.

طالبی تصریح کرد: نظام آموزشی کشور در مدارس و دانشگاه ها باید ترتیبی اتخاذ کند که همه دانش آموزان و دانشجویان از سواد رسانه ای برخوردار باشند،همچنین مسئولین در سازمان ها و اداره ها باید برنامه هایی برای آموزش ترتیب دهند.

این فعال رسانه ای با اشاره به حجم گستردگی محتویاتی که وارد کشور می شوند گفت: سواد رسانه ای به ما این اجازه را می دهد که با نگانه انتقادانه و مستقل انبوه محتویاتی که به فضای مجازی تزریق می شوند را پردازش کنیم و یک پتانسیل مثبت در جهت رشد و توسعه کشور استفاده شود.

وی افزود: برای آموزش سواد رسانه ای به آحاد مردم از ظرفیت گسترده بسیج و مسجد باید استفاده کرد، هیئت های اندیشه ورز روش ها و موانع این آموزش را بررسی کنند و آن را به شکل عملی در کشور پیاده کنند.

طالبی در پایان خاطر نشان کرد: سواد رسانه ای باعث می شود افراد نگاه منتقدانه خود را افزایش دهند و افزایش روحیه منتقدانه سبب رشد و تکامل افراد خواهد شد که در نهایت روند این حرکت صعودی سبب افزایش نخبگان خواهد شد.

ارسال نظرات