حافظی گفت: ظرفیت های گسترده بسیج که یکی از آنها مردمی بودن آن است می تواند کارگاه هایی برای فعالین اجتماعی تشکیل دهد و آنها در کنار یکدیگر برای پیگیری معضلاتی چون آب و محیط زیست جمع کند.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۲۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مریم حافظی مسئول فرهنگی حوزه نرجس خواهران دلیجان و خبرنگار نمونه و عکاس حرفه ای در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیجی استان مرکزی با اشاره به موفقیت هایی که کسب کرده است گفت: رتبه برتر در بحث فیلم نامه نویسی با موضوع آب و محیط زیست و رتبه دوم کشوری مقالات علمی و رتبه سوم عکاسی کسب کردم و علت پرداختن به موضوع آب دغدغه ای که در رفتارم برای کمبود این نعمت الهی حس می کنم می باشد.

وی افزود: متأسفانه معضلاتی که در بخش اسراف آب وجود دارد بسیار جای کار دارد و می طلبد نخبگان دانشگاهی و رسانه ها در این موضوع ورود پیدا کنند.

حافظی اظهار داشت: مدیریت در استفاده از منابع فعلی آب، بررسی شرایط منابع آبی، برنامه ریزی برای استفاده بهینه، نوسازی شبکه توزیع و سامانه های نوین آبیاری به ویژه در بخش کشاورزی و فرهنگسازی مستمر در جامعه برای صرفه‌جویی، از راهکارهای مدیریتی در شرایط فعلی برای بهره مندی هرچه بیشتر از آب است که این موارد باید توسط قشر هنرمندان و خبرنگاران با لطافت خاصی به آگاهی و اطلاع مردم برسد.

این نخبه بسیجی توضیح داد: به نظر می رسد مدیریت منابع آبی در شرایط کم آبی فعلی، نیازمند همراهی بخش های مختلف به ویژه کشاورزی، آشامیدنی و بخش صنعت است که این موضوع فقط با کمک رسانه های کشور امکان پذیر است که با ابتکار و خلاقیت خود باید این دغدغه ها را به تصویر بکشند.

وی تأکید کرد: همچنین مواردی چون بهینه سازی شبکه های انتقال و توزیع، نوین کردن سامانه های آبیاری و ایجاد تصفیه خانه برای استفاده از پساب در بخش صنعت به عنوان مهمترین رویکردها باید در دستور کار رسانه ها و نهادهای اجتماعی قرار بگیرند.

حافظی با اظهار تأسف نسبت به عملکرد برخی در برخورد با صرفه جویی آب گفت: متأسفانه شنیدن کمبود آب در دشت های کشاورزی، آبرسانی با تانکر به مردم، خشک شدن برخی دشتها و رودخانه ها تا پایین تر رفتن سطح آب های زیرزمینی ایران، خبر معمولی برای جامعه ایرانی محسوب می شود که جا دارد نخبگان و رسانه های کشور به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی افزود: متوجه باشیم که در قبال کمّیت آب مسئولیم زیرا اگر مسئولانه عمل نکنیم، خلاقیت و توانمندی‌های خود را برای مدیریت مصرف و تقاضای آب به‌کار نگیریم و نوآورانه‌ترین ابزارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را برای مدیریت منابع آب به‌کار نگیریم، به سرعت با کمبود آزاردهنده آب مواجه خواهیم شد.

این فعال بسیجی تصریح کرد: وظیفه ما در این بحران بی آبی در حقیقت این است که وضعیت منابع و مصارف آب کشور را به درستی بشناسیم، مسئولیت‌های خود در قبال این شرائط را عالمانه تعریف کنیم و متعهدانه در جهت ساختن میهنی آباد، پایدار و سرزنده، با همه وجود عمل کنیم و به مسئولیت‌های‌مان پایبند باشیم.

حافظی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین بخش های فرهنگی فعالین اینگونه بخش ها را شناسایی کنند و برای پیشرفت کار آنها حمایت های جزئی داشته باشند،کسانی که دغدغه های اجتماعی دارند باید توسط بسیج حمایت شوند، ظرفیت های گسترده بسیج که یکی از آنها مردمی بودن آن است می تواند کارگاه هایی برای فعالین اجتماعی تشکیل دهد و آنها در کنار یکدیگر برای پیگیری معضلاتی چون آب و محیط زیست جمع کند.

ارسال نظرات