جواد کامور در آئین رونمایی از "شاهین در آتش"
نویسنده و محقق حوزه ادبیات گفت: هدف از تدوین این کتاب‌ها تبیین زوایای پیدا و پنهان دفاع مقدس توسط تاریخ نگاران و تببین انسان تراز دفاع مقدس و انقلاب است که در این کتاب به وضوح قابل مشاهده است.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۴۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جواد کامور بخشایش در مراسم رونمایی از کتاب شاهین در آتش با اشاره به ویژگی‌های این کتاب گفت: منظومه فکری و رفتاری شهید پیچیک چنان من را در هم پیچید که واقعا نمی‌دانم درباره کتاب چه بگویم.

وی افزود: این کتاب به نوعی تبیین ویژگی‌های انسانی تراز و معیار دفاع مقدس و انقلاب است که از این جنبه به گلعلی بابایی تبریک می‌گویم؛ چراکه به واسطه تدوین منحصر به فرد این کتاب، اثری جاودانه خلق کرد. باید بگویم یکی از سخت‌ترین گونه‌های ادبیات دفاع مقدس، تدوین زندگینامه است که گلعلی بابایی در این راستا ید طولایی دارد.

این محقق ضمن اشاره به ویژگی‌های بابایی گفت: گلعلی بابایی نویسنده رئال است، او واقع‌گرایی را به رشته تحریر درمی‌آورد و همه آنچه می‌نویسد با تکیه بر روایت‌ها،‌اسناد و سخنان خانواده‌هایی است که سندشان موجود است. او با نثر روان، هویت شخصیت را برای مخاطب معرفی می‌کند.

کامور با بیان اینکه انتظار می‌رود سایر ابعاد را در این اثر مورد توجه قرار دهد، افزود: کنجکاوی ایشان برای بیان تمام ابعاد زندگی شهید پیچک قابل تقدیر است؛ چراکه همه موارد را با نثری روان ثبت کرده است. این کتاب دارای سیر تاریخی، منطقی، با فصل‌بندی و عناوین فصولی است که به دقت انتخاب شده که هنرمندی نویسنده را نشان می‌دهد. او بر آنچه می‌نویسد اعتقاد دارد و آنچه نوشته متکی به اسناد است.

ارسال نظرات