استاندار اردبیل گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه تسهیل صدور مجوز، کاهش بروکراسی و هماهنگی تیم اقتصادی هرگونه سرمایه گذاری در استان اردبیل مهیا شده است.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۳۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

زمینه سرمایه گذاری در استان اردبیل فراهم است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر بهنام جو در نشست با فرمانداران و تعدادی از مدیران اجرایی استان اظهار کرد: تسهیل و تسریع روند معرفی طرح‌های اشتغال زا در کارگروه اشتغال استان ضرورت دارد و اعضای این کارگروه در صورت مشاهده طرح‌های قابلیت‌دار در حوزه اشتغال و اقتصاد بدون اتلاف وقت شرایط را برای سرمایه گذار مهیا کنند.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند فرصت اشتغال این تعداد از بیکاران را ایجاد کند، افزود: دولت علاوه بر ایجاد زیرساخت ها با تسهیل در صدور مجوزها و اعطای تسهیلات و حمایت های اداری و کاهش بروکراسی اداری را برعهده دارد و بخش خصوصی با سرمایه گذاری های لازم اشتغال مدنظر را ایجاد می کند و فرمانداران به عنوان نماینده دولت در شهرستان ها باید تسهیل گر باشند.

بهنام جو گفت: به منظور تسهیل و تسریع طرح هایی که سرمایه گذاران ارایه می دهند، فرمانداران باید شخصا پیگیر حل مشکلات این افراد باشند.

وی از فرمانداران خواست کارهای زیادی که در رابطه با ایجاد اشتغال در استان انجام شده، نسبت به امیدبخشی مردم اطلاع رسانی کرده و از پروژه ها پیوسته بازدید کنند.

وی گفت : فرماندار هر شهرستان مثل مرکز استان هفته ای یک بار از واحدهای دارای مشکل بازدید کرده و نسبت به موانع و مشکلات موجود راهکارهای مناسب ارایه دهند.

رییس شورای اداری استان سه مرجع معتبر را در ثبت سامانه اشتغال دخیل دانست و افزود: مردم باید بدانند که دولت محلی به هیچ وجه دنبال آمارسازی نبوده و فرمانداران، مدیران کل ادارات و ستاد اشتغال استانداری با دقت و حساسیت تعداد مشاغل ایجاد شده را پایش و راست آزمایی می کنند.

بهنام جو تصریح کرد: ملاک ما برای شاغل شدن هر فرد، برخورداری از حداقل حقوق قانون کار است و تاکنون بیش از۱۳هزار فرصت شغلی پایدار به صورت قطعی با ثبت کدملی در سامانه ثبت اشتغال درج شده، تا پایان سال نیز این تعداد افزایش می یابد‌.

رییس شورای اشتغال استان در رابطه با راه اندازی فرصت های شغلی جدید گفت: در کنار ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی جدید، برنامه های تثبیت اشتغال واحدهای قبلی و احیاء واحدهای راکد به طور دقیق و برگرداندن افرادی که به نوعی از کار برکنار شده اند، باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در بخش های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و خدمات اقدامات مناسبی صورت گرفته است گفت: میزان اشتغال در بخش گردشگری استان اردبیل بیش از آمار تعهد جذب کرده و در قسمت های صنعت و کشاورزی نیز با برش شهرستانی کارهای قابل قبولی انجام شده است.

بهنام جو گفت: چند هفته پیش نیز با رییس کمیته امداد حضرت امام(ره) تفاهم نامه ای امضاء کرده ایم که بر اساس آن بیش از۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جهت توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این نهاد اختصاص می یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد می تواند در توانمندسازی خانوارهای روستایی نقش مهمی ایفا کند گفت: تولید کفش، البسه، صنایع دستی، فرش و کارهای خدماتی در خانواده های کم برخوردار با حمایت کمیته امداد می تواند مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین افزایش سرمایه گذاری در استان را یادآور شد و گفت: افزایش تعداد نواحی صنعتی، کاهش زمین در شهرک های صنعتی برای سرمایه گذاری، افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری و کشاورزی سال های آینده منجر به افزایش میزان اشتغال می شود.
در این جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان ها نسبت به ارایه گزارش در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری حوزه فعالیت خود پرداختند.

همچنین مدیران کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، صنعت معدن تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، و رییس سازمان جهاد کشاورزی عملکرد خود را در رابطه با اشتغال ۲۰هزار شغل تشریح کردند.

ارسال نظرات