مسئول ستاد راهیان نور سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:
مسئول ستاد راهیان نور سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 3 هزار دانش آموز بسیجی خواهر و برادر در سال 97 به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۴۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

سرهنگ پاسدار عوض علی فقیری،  مسئول ستاد راهیان نور سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: در سال جاری بیش از 3 هزار دانش آموز بسیجی دختر و پسر در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی به جنوب کشور اعزام خواهند شد.
 
وی افزود: از این تعداد بیش از 800 نفر دانش آموز دختر و بیش از هزار و دویست نفر دانش آموز پسر مقاطع تحصیلی دوره متوسطه دوم هستند.
 
سرهنگ فقیری با تاکید بر این مطلب که این اعزام ها در دو مرحله اجرا می شود بیان کرد: مرحله اول با اعزام دانش آموزان دختر با 6 کاروان به استعداد بیش از 20 دستگاه اتوبوس و مرحله دوم ویژه برادران با بیش از 30 دستگاه اتوبوس تا پایان دی ماه سال جاری انجام می شود.
 
مسئول ستاد راهیان نور سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان  با بیان این مطلب که سال گذشته بیش از دو هزار دانش آموز اعزام شده اند، اظهار داشت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با برگزاری این دسته از مراسم‌ها به‌ سرعت میسر و امکان‌پذیر می‌شود، چرا که  درک کامل ارزش‌های دینی و معنوی توسط دانش آموزان در اردو‌های راهیان نور محقق می‌شود؛ بدون شک راه و رسم شهادت کور شدنی نیست.
 
این مسئول تربت پاک شهیدان را مزار دل‌سوختگان و دارو شفای آزادگان دانست و تصریح کرد: دانش آموزان با حضور در این اردوهای معنوی  از نظر روحی و روانی خود را در این اردو‌های نورانی  تظهیر کنند، لذا باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را برد.
 
وی ادامه داد: اگر نسل حاضر در زمان هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند با حضور خود به اثبات رساندند که امروز از این واقعه مهم بی‌تفاوت عبور نمی‌کنند، اردو‌های راهیان نور بهترین بستربرای معرفی دستاورد‌های معنوی دفاع مقدس، رشادت‌ها و ایثار شهدا و جان فشان شهدا و رزمندگان است.
 
سرهنگ فقیری در پایان خاطر نشان کرد: راهیان نور دارای پتانسیل و ظرفیتی بی بدیلی است که می‌تواند هویت تربیتی، دینی و ملی را در دانش آموزان تقویت و آنها  را در مسیر اهداف انقلاب نهادینه و ماندگارکند.‌
 
ارسال نظرات