عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی می گوید نباید دولت نرخ دلار را درلایحه بودجه سنواتی بالا در نظر بگیرد این کار به نفع اقتصاد کشور نیست.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۶۸
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه گفته می شود نرخ دلار در بودجه سال آینده 8 هزارتومان در نظر گرفته شده است، گفت: هنوزلایحه بودجه از طرف دولت به مجلس ارسال نشده است و نباید نسبت به شایعه ها واکنش نشان داد.

دلار 4 هزار و 200 تومانی مناسب است

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس ادامه داد: به هبر حال نباید نرخ دلار را در بودجه سنواتی بالا در نظر گرفت این کار پیام خوبی برای بازار و اقتصاد کشور ندارد، به نظر می رسد نرخ مناسب برای دلار در بودجه 4 هزار و 200 تومان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به درآمد نفتی و میزان صادرات نفت در سال گذشته بیان داشت: باید در زمینه سناریوهای فروش نفت با دولت مذاکره کرد، با این حال از آنجایی که قیمت نفت افزایش پیدا می کند با کاهش نسبی صادرات درآمد بودجه از محل فروش نفت تامین می شود و جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: درآمد مالیاتی و فروش و انتشار اوراق مشارکت در بودجه سال 98 نباید افزایش پیدا کند، شرایط اقتصادی کشور به نحوی نیست که بتوان از تولیدکننده مالیات بیشتر دریافت کرد.

کسب درآمد با جلوگیری از فرار مالیاتی

کریمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه باید دید پیشنهاد دولت برای درآمد مالیاتی در سال آینده چیست، اظهار داشت: لازم است بررسی کنیم در آمد مالیاتی دولت از چه محل وچه روشی است، به صرف افزایش درآمد مالیاتی نمی توان تصور کرد که قرار است از کارمند و تولید کننده مالیات بگیرند، روش های دیگری برای افزایش درآمد مالیاتی وجوددارد.

 
فرار مالیاتی

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به هر حال دولت می تواند با ورود به بحث فرارهای مالیاتی و دریافت مالیات از پردرآمدها درآمد کشور را افزایش دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از سوی دیگر با توسعه پایه های مالیاتی نیز می تواند ایجاد درآمد کرد، با این حساب باید دید دولت در جزییات بودجه چه روش هایی را برای افزایش درآمدهای مالیاتی در نظر گرفته است.

ارسال نظرات