مسئول بسیج اساتید استان گیلان خبر داد
دکتر کیوان میرزایی ازپایان فاز مطالعاتی اندیشکده انرژی پاک گیلان و آغاز عملیات اجرایی در گروه پیل‌های سوختی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۷۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر کیوان میرزایی در نشست اعضای اندیشکده انرژی پاک با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: باتوجه به ظرفیت بالای علمی در استان گیلان، پیشنهاد تأسیس چندین اندیشکده به دبیرخانه شورایعالی اندیشکده‌های بسیج اساتید کشور ارائه شده که خوشبختانه یکی از این پیشنهادات با عنوان «اندیشکده انرژی پاک» موافقت اصولی را دریافت کرده است.

مسئول بسیج اساتید استان گیلان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت علمی و اجرایی این اندیشکده گفت: با افتخار عرض می‌کنم که فاز مطالعاتی این اندیشکده به پایان رسیده و وارد فاز عملیاتی این اندیشکده شده‌ایم.

دکتر میرزایی در توضیح مراحل اجرایی و فاز عملیاتی این اندیشکده گفت: ۵ گروه علمی ذیل این اندیشکده مشغول فعالیت هستند که یکی از آنها گروه علمی پیل سوختی است. خوشبختانه در این حوزه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است که انشالله تا پایان سال جاری هم سند انرژی پاک تکمیل خواهد شد و هم کار ساخت پرینتر سه‌بُعدی برای تولید نانوذره‌های پیل سوختی که روش نوینی برای تولید پیل‌های سوختی در دنیا محسوب می‌شود، به پایان می‌رسد.

 مسئول بسیج اساتید گیلان ادامه داد: ظهور و بروز پرینترهای سه‌بُعدی، انقلابی در تولید اشیا در دنیا  بوجود آورده است و استادان بسیجی گیلان در حال ساخت یکی از پیشرفته‌ترین انواع آن در دنیا هستند که بخشی از آن ساخته شده و بخش تکمیلی آن در حال ساخت است.

 وی در ادامه گفت: در حال حاضر از پیل‌های سوختی برای تولید انرژی الکتریکی در دنیا استفاده می‌شود که یکی از بهترین و پاک‌ترین روش‌های تولید برق در دنیاست و استادان بسیجی در گیلان بدنبال تولید آن هستند.

منبع:روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان گیلان

ارسال نظرات