خبرهای داغ:
بعد از بارش باران و آب‌گرفتگی معابر گروه‌های جهادگر اهوازی با حضور در مناطق آسیب دیده به امداد رسانی پرداختند.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۰۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، بعد از نخستین بارش‌ باران‌های پاییزی عواملی از جمله فرسودگی بیش از حد سیستم فاضلاب شهری، لایروبی نشدن این سیستم قبل از بارش‌ها و از همه مهمتر نبود یک سیستم دفع آب‌های سطحی در کلانشهر اهواز سبب شد اغلب مناطق این کلانشهر دچار آبگرفتگی و سرریز شدن فاضلاب‌های شهری در خیابان‌ها و خانه‌ها شود.

مناطق محروم و حاشیه نشین اهواز از جمله مهمترین مناطقی بودند که با وقوع این اتفاق دچار مشکلات بهداشتی شدند و بیشتر از سایرین نیازمند حمایت‌‌های دولتی بودند ولی به گفته مسئولان کمبود امکانات و تجهیزات مانع امداد رسانی سریع و با کیفیت مسئولان در این مناطق شد.

در نقطه مقابل مسئولان شهری و استانی که یکی پس از دیگری به جای درمان زخم‌های کهنه این شهر فقط از کمبود بودجه و مقصر جلوه دادن یکدیگر حرف می‌زنند گروه‌هایی از بدنه جامعه تراوش و تا حد قابل توجهی نقش مسکنی بر زخم‌های علاج نشده این شهر را بازی می‌کنند. این گروه‌ها در واقع همان آتش به اختیارانی هستند که با وجود نداشتن بودجه و تجهیزات دولتی و شهری جور بی مسئولیتی برخی از مسئولان را با جان دل می‌خرند تا مردم شهرشان کمتر کمبودی را احساس کنند.

وقتی که نوع دیدگاه متفاوت باشد

گروه جهادی و خدمات اجتماعی حوزه علمیه اهواز یکی از گروه‌های جهادی و آتش به اختیاری است که با مشاهده بحران پیش آمده در کلانشهر اهواز به ویژه در مناطق محروم عزم خود را برای رفع مشکلات مردم جزم کردند و با تجهیزات ساده و غیر پیشرفته ساعت‌ها زیر باران و در فاضلاب‌های سرریز شده در خیابان‌ها و منازل مشغول امداد رسانی به شهروندان اهوازی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دانیال اریکه مسئول حرکت‌های جهادی و خدمات اجتماعی حوزه علمیه اهواز درباره حرکت آتش به اختیار طلبه‌های جوان اهوازی گفت: بعد از بارش باران متاسفانه برخی از شهروندان ساکن غرب اهواز دچار معضل آبگرفتگی شدید و وارد شدن آسیب به منازل آن‌ها شدند.

وی با بیان اینکه مقابله و رفع این معضل در توان برخی از شهروندان ساکن در مناطق آسیب دیده نبود، افزود: در اسرع وقت با همکاری دوستان 20 گروه جهادی به همراه طلاب 7 مدرسه‌ علمیه اهواز به مناطق آسیب پذیر اعزام کردیم.

مسئول حرکت‌های جهادی و خدمات اجتماعی حوزه علمیه اهواز گفت: جهادگران بی مزد و منت با حضور در مناطق به فعالیت‌هایی از قبیل جمع‌کردن اثاث‌ها، خشک‌کردن منازل خانواده‌هایی که توانایی جسمی نداشتند؛ پرداختند چرا که جهادگران بر خلاف مسئولان معتقدند که مردم ولی نعمت‌های این نظام هستند و کمک به آن‌ها سبب خشنودی خداوند می‌شود.

 

لزوم حمایت‌های چشم‌گیر دولتی در بحران‌هایی که حاصل از بی تدبیری است

وی با بیان اینکه اغلب مردم مناطقی که بعد از بارش‌های باران و آبگرفتگی‌ها دچار معضل شدند از مسئولان گلایه‌مند و ناراضی بودند، گفت: شهروندان با گلایه‌های به حقی می‌گفتند که چرا مسئولان با وجود اطلاع داشتن از وضعیت تدابیر لازم را در نظر نمی‌گیرند و اینگونه مردم شهر را درگیر مسائلی می‌کنند که حقشان نیست.

اریکه درباره ادامه خدمات رسانی به مردم آسیب دیده بعد از آبگرفتگی عنوان کرد: درست است که آبگرفتگی مهار و خانه‌ها خشک شدند اما عده‌ای از خانواده‌ها با از بین رفتن وسایل زندگی از جمله یخچال، تلویزیون و برخی وسایل برقی مواجه شدند که ستاد مدیریت بحران استان و فرماندار اهواز تدبیری برای این خانواده‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به تعمیرکار یخچال و برق‌کار منزل نیازمندیم تا بتوانیم به شکلی این بحران را مدیریت کنیم و مردم می‌توانند برای کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده به مسجد زین‌العابدین کوی انقلاب- خیابان بنی‌هاشم- بین شیخ بهاء و ناصرخسرو مراجعه کنند.

مسئول حرکت‌های جهادی و خدمات اجتماعی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه همه خدمات ما به‌صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: تا زمانی که مشکل وجود داشته باشد درصحنه هستیم و کار ما زمانی تمام می‌شود که بدانیم هیچ‌کسی به حضور ما نیاز ندارد.

گزارش از فاطمه بندری

ارسال نظرات
پر بیننده ها