خبرهای داغ:
استاندار سابق خراسان‌جنوبی:

راه‌آهن خراسان‌جنوبی در مرحله کنسرسیوم بانکی

استاندار سابق خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت توجه به حمل و نقل جاده، هوایی و ریل، گفت: به اعتبار موضوع راه آهن بیرجند به کال سور گناباد از سوی صندوق ملی پاسخ مثبت داده شده و در مرحله کنسرسیوم بانکی است.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۱۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدمهدی مروج‌الشریعه استاندار سابق صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تمام خطه شمال شرق کشور تا جنوب‌شرق کشور دارای ظرفیت‌های زیادی است.

 

وی افزود: چیزی که ما در شرق کشور کم داریم زبان گویایی برای شرق است بر خلاف چیزی که در غرب کشور وجود دارد.

 

استاندار سابق خراسان‌جنوبی با بیان این‌که باید برای موضوع آب چاره‌اندیشی شود، افزود: چندین سال است که حرف الگوی کشت مطرح است اما باید به فکر سال‌های آینده بود.

 

مروج‌الشریعه بیان کرد: استراتژی‌هایی که برای توسعه مناطق کم‌توسعه یافته نیاز است مشخص شده و هر کدام بازدهی‌های مشخصی داشته‌ است.

 

وی با اشاره به تدوین سند آمایش استان توسط دانشگاه بیرجند، افزود: استادان با فکر و اندیشمندی این سند را تدوین کردند.

 

استاندار سابق خراسان‌جنوبی با بیان این‌که برای این ۹ استان شرق کشور باید فکر دیگری کرد، گفت: برای این‌که کاری در راستای توسعه استان انجام شود باید برنامه‌ای که در کشور تدوین شد و آن هم توسعه شرق است مدنظر باشد و تقویت شود.

 

مروج‌الشریعه خاطرنشان کرد: شورای اداری خراسان‌جنوبی خوب شکل گرفته است و اولین استانی بود که شورای توسعه پایدار را در کشور تشکیل داد.

 

وی بیان کرد: لازم نیست دنبال ساختار رفت بلکه باید آنچه که در شورا مشخص می‌شود را دنبال کرد.

 

استاندار سابق خراسان‌جنوبی ادامه داد آنچه این فاصله را کم می‌کند نقش شورا است و خراسان‌جنوبی جزو استان‌های اول از نظر تعداد پروژه است.

 

مروج‌الشریعه با اشاره به این‌که باید ۹ استاندار استان‌های شرق کشور با هم کار کرده و خلأها پر شود، گفت: برای توسعه خراسان‌جنوبی مبانی موجود بر اساس سند آمایش بر اساس نیازهای استان تدوین شده و باید مورد توجه باشد.

 

وی صنایع دستی، انرژی‌های نو، محصولات استراتژیک کشاورزی منحصر بفرد، دانشگاه و دانشگاهیان را بهترین سرمایه توسعه استان دانست و گفت: شبکه‌های آی تی و آی سی تی راه رهایی از برخی محرومیت‌ها است چرا که دنیا، دنیای آی تی است.

 

استاندار سابق خراسان‌جنوبی افزود: سیاست‌های وزارت اطلاعات برای خراسان‌جنوبی که در سند آمایش دیده شده ظرفیت بالایی است.

 

مروج‌الشریعه یادآور شد: بازارچه مرزی یزدان در گذشته مسیر رونق بوده که بنا بر دلایلی با مشکل مواجه شده و حال باید به هر نحوی که شده راه‌اندازی شود.

 

وی ادامه داد: بازارچه‌های استان ظرفیت‌های خوبی است که نه تنها مشکلات استان، بلکه کشور را حل کند.

 

استاندار سابق خراسان‌جنوبی عنوان کرد: با خیلی از مشکلاتی  که ناجوانمردانه از طرف استعمارگران و در رأس آن آمریکا به ما تحمیل شده می‌توانیم مقابله کنیم چرا که زیرساخت داریم و باید این توانایی‌ها بکار گرفته شود.

 

مروج‌الشریعه  آب را مهمترین مسئله در خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: در خصوص آب‌های ژرف در این استان کارهایی انجام شد که باید پیگیری و رها نشود و همچنین آب‌های زیرسطحی از دیگر منابع آبی استان است که باید مورد توجه باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به حمل و نقل جاده، هوایی و ریل، گفت: به اعتبار موضوع راه آهن بیرجند به کال سور گناباد از سوی صندوق ملی پاسخ مثبت داده شده و در مرحله کنسرسیوم بانکی است.

 

استاندار سابق خراسان‌جنوبی با بیان این‌که خراسان‌جنوبی در سال ۹۶ جزو استانهای بود که دو طرح مصوب داشت، گفت: برای جاده بیرجند- قاین در بانک ملی ۱۲۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

 

مروج‌الشریعه خاطرنشان کرد: زمانی مشکل هواپیمایی استان حل خواهد شد که مالک هواپیما باشیم.

 

وی عنوان کرد: خراسان‌جنوبی در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی صاحب رتبه است و ۱۸۳ میلیارد دلار جذب شده است.

 

استاندار سابق خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که زیرساخت‌های امنیت را در این استان لازم داریم، افزود: بایستی منابع فرهنگی و اجتماعی نیز در خراسان‌جنوبی مورد توجه باشد.

 

انتهای پیام

منبع: خاورستان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار