جشنواره غذای سالم با رویکرد آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ قومیت‌های مختلف به همت پایگاه بنت الزهرا (س) حوزه 216 حضرت زکیه (س) با شرکت دانش آموزان مهد و پیش دبستانی بنت الزهرا (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۱۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

به  گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، جشنواره غذای سالم با رویکرد آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ قومیت‌های مختلف به همت پایگاه بنت الزهرا (س) حوزه 216 حضرت زکیه (س) با شرکت دانش آموزان مهد و پیش دبستانی بنت الزهرا (س) برگزار شد.

جشنواره غذای سالم با رویکرد آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ قومیت‌های مختلف

بهرامی مربی مهد بنت الزهرا (س) گفت: این جشنواره در دو بخش غذا و سوغات با رویکرد توجه به آداب، رسوم و فرهنگ قومیت‌های سرزمین پهناور ایران در فضای پایگاه برپا شده بود. 

وی ادامه داد: این جشنواره اقدامی فرهنگی- هنری است که موجب آشنایی دانش‌‏آموزان با غذاهای سالم، مغذی و مقوی می‎شود.

جشنواره غذای سالم با رویکرد آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ قومیت‌های مختلف

وی عنوان کرد: در این جشنواره مفرح همچنین دانش‎آموزان با هنر آشپزی و پخت غذاهای سالم و ایرانی آشنا شدند.

این مربی، برگزاری اینگونه جشنواره‌ها را یکی از شیوه‎های ترغیب دانش‎آموزان به استفاده از غذاهای خانگی و پرهیز از اغذیه فست فودی و انواع تنقلاتی چرب و شوری دانست که سلامت این نونهالان را تهدید می‌کند.

دانش‌آموزان در این جشنواره با نحوه پخت انواع غذا، شیرینی و دسر محلی قومیت ها آشنا شده و در یک روز به یاد ماندنی تجربه‌ای شیرین از انواع طعم و مزه‌های غذا داشتند.

بهرامی از اجرای برنامه های فرهنگی بیشتر با هدف ارتقای سطح نشاط اجتماعی در آینده خبر داد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی بسیاری در برنامه این پایگاه است و ایجاد نشاط اجتماعی با همکاری مردم به عنوان یک هدف دنبال خواهد شد.

جشنواره غذای سالم با رویکرد آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ قومیت‌های مختلف

وی افزود: قرار است بستر برگزاری چنین برنامه هایی توسط امام جماعت مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) - دهقانویلا فراهم شود، اما اجرای کامل برنامه توسط خود دانش آموزان باشد.

بهرامی همچنین از برگزاری جشنواره بازی های محلی در پایگاه بنت الزهرا (س) در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

 

خبرنگار بسیجی : فوج

ارسال نظرات