به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حضرت زکیه (س)؛

طرح غربالگری بینایی برای 30 کودک اجرا شد

به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حضرت زکیه (س)، غربال‌گری بینایی کودکان با حضور کارشناس مرکز بهداشت خانم خدابخش در این پایگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۲۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به همت پایگاه شهید فروغی حوزه 216 حضرت زکیه (س)، غربال‌گری بینایی کودکان با حضور کارشناس مرکز بهداشت خانم خدابخش در این پایگاه برگزار شد.

طرح غربالگری بینایی برای 30 کودک اجرا شد

خدابخش با اشاره به اهمیت غربال‌گری بینایی کودکان، گفت: هر کودکی باید تا قبل از سن ۱۰ سالگی از نظر بینایی غربال‌گری شود، چراکه بعد از این سن چنانچه اختلال بینایی داشته باشد، درمان سخت و یا غیرممکن خواهد شد.وی یادآور شد: انجام سه مرتبه معاینه چشم قبل از سن پیش دبستانی برای هر کودک ضروری است.

این کارشناس با اشاره به استقرار دستگاه های غربالگری بینائی سنجی مخصوص کودکان سه تا شش سال در مراکز بهداشت، گفت: استفاده از این دستگاه‌ها در مراکز بهداشت مناطق در راستای غربالگری و پیشگیری از معلولیت‌ها است.

الیاسی افزود: در این مرحله از غربالگری، بر 30 کودک تست بینایی سنجی انجام شد.کارشناس مرکز بهداشت، کودکان امروز را آینده سازان انقلاب اسلامی دانست و گفت: هدف اجرای طرح سنجش بینایی و سلامتی چشمان کودکان، جلوگیری ترویج بیماری های مرتبط با چشم است که می توان در کودکی با آن مقابله کرد و لذا همراهی خانواده ها در این طرح دارای اهمیت فراوانی است.

خدابخش با بیان اینکه رسانه ها در اطلاع رسانی این طرح نقش ویژه ای دارند، گفت: در تمام هشت شهرستان استان سمنان این طرح برای کودکان سه تا هفت سال انجام و قطعاً در صورت همراهی رسانه ها و خانواده ها، شاهد موفقیت بیشتر آن خواهیم بود.

 

 

خبرنگار بسیجی : فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها