خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری قزوین:

ترویج اخلاق و ارتقاء معنوی جامعه باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: آموزش عمومی یکی از نیاز های اساسی جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و رسانه ملی می تواند نقش اثر گذاری در این گونه آموزش ها داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۵۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: رسانه ملی با کارکردهای آگاه سازی، اطلاع رسانی، ارشادی و فراغتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان و کاهش آنها در کنار دیگر نهادهای اجتماعی و فرهنگی، نقش مهمی را ایفا می کند.
مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: جایگاه رسانه ملی در میان جامعه بسیار ویژه است و صداوسیما باید از این فرصت به خوبی در جهت ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی با هدف تحکیم بنیان خانواده استفاده کند.
وی تاکید کرد: از آنجا که برنامه های رسانه ملی مورد توجه مردم است تولید برنامه های مناسب که اخلاق را گسترش می دهند نقش موثری در تعالی و پیشرفت جامعه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: آموزش عمومی یکی از نیاز های اساسی جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و رسانه ملی می تواند نقش اثر گذاری در این گونه آموزش ها داشته باشد.
این مقام قضایی استان تاکید کرد: صدا و سیما از طریق مهندسی و مدیریت پیام‌های فرهنگی و اجتماعی، جایگاه مهم و برجسته‌ای در پیشگیری، کنترل و کاهش جرایم و آسیب ها و مخاطرات اجتماعی دارد.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: سه عامل در افزایش آسیب‌های اجتماعی عبارتند از تهاجم فرهنگی، بافت جمعیتی جوان و تحولات اجتماعی در سطح جامعه است که رسانه ملی در کنترل هر سه حوزه می تواند نقش محوری ایفا ‌کند.
رییس شورای مسئولان قضایی استان اظهار داشت: تقویت باورهای دینی و مهارت های اجتماعی در قشرهای آسیب پذیر دو راهکار اصلی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ها را به سطح استان‌ها و شهرستان‌ها برساند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این دیدار گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی با بهره گیری از توانایی ها و امکانات خود می تواند نقش موثر و اساسی در ایجاد نشاط و ترویج امیدواری در جامعه داشته باشد.
محمد قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل گسترش تکنولوژی و نفوذ رسانه ها در زندگی مردم توجه به نقش رسانه در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار چشمگیر است زیرا حتی در دور ترین نقطه کشور دسترسی به تلویزیون فراهم شده است و برنامه سازان رسانه ملی باید در ساخت برنامه های تولیدی به موضوع پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند.
دادستان مرکز استان با اشاره به این که دشمنان به دنبال تضعیف بنیان خانواده ایرانی که برگرفته از فرهنگ اسلامی است با استفاده از فضای مجازی هستند و تاکید کرد: استفاده ناصحیح از فضای مجازی امروز این تکنولوژی را به یک تهدید و آسیب اجتماعی تبدیل کرده است و دلیل آن عدم فرهنگ سازی درست در استفاده از این ابزار است که رسانه ملی به عنوان یک رسانه فرهنگ ساز باید جامعه بخصوص قشر جوان را از آسیب ها و کارکرد های فضای مجازی آگاه کند.
سعید انبارلویی نیز در این دیدار در خصوص ساخت برنامه های تولیدی در صدا وسیمای مرکز استان با همکاری دستگاه قضایی استان در جهت آگاه سازی جامعه از جرائم و آسیب های اجتماعی اعلام آمادگی کرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار