نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی:

امکانات کشور باید برای حل مشکلات بسیج شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‎شرقی در آیین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‎شرقی، با بیان اینکه باید امکانات کشور برای حل مشکل کارخانجات و صنعت، بسیج شود، گفت: بانک ها باید به صنعت استان کمک کنند، اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۹۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به اینکه قیمت ارز کاهش یافته ولی کالاها همچنان گران است و فرقی در قیمت کالا وجود ندارد، بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده اهالی صنعت و بازار را تحت فشار قرار داده که باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.
وی با قدردانی از نجابت مردم قهرمان آذربایجان که در کنار مردم غیرتمند ایران اسلامی در همه عرصه ها و صحنه ها حضور فعالی دارند، گفت: همه مدیران استان و مردم را به وحدت، همدلی و صفا و صمیمیت دعوت می کنم چرا که همین وحدت و البته تبعیت از رهبری، رمز موفقیت ما در برابر دشمنان است.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه از خدمات ارزشمند مجید خدابخش در دوران استانداری آذربایجان شرقی قدردانی کرد و افزود: خدابخش استاندار پاکدست، متدین و علاقمند بود که یک بار هم در مدت استانداری نمازجمعه را ترک نکرد و یکی دیگر از امتیازات خدابخش این است که مسایل سیاسی و جناحی را به کار ارتباط ندادند و با همه جریان ها ارتباط سازنده داشتند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تلاش های خدابخش را فراموش نمی کنیم چراکه همیشه در حال پیگیری مشکلات اقتصادی استان بودند، گفت: ایشان هم بالاخره تسلیم قانون و بازنشسته شدند که از خدمات وی قدردانی می کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم، دکتر پورمحمدی؛ استاندار جدید را نیز یک چهره فرهنگی و علمی توصیف کرد و به دولت بابت این انتخاب و همدلی نمایندگان در انتخاب وی تبریک گفت و ادامه داد: باب خوبی باز شد که از دانشگاهیان در سکانداری استان ها استفاده شود و این یک افتخار برای استان است. استاندار جدید، فردی فهیم، فرهیخته و استاد تمام دانشگاه تبریز است که باید همه کمک کنند تا این شخصیت علمی و فرهیخته در این مسئولیت موفق شود.
امام جمعه تبریز با بیان توصیه هایی به استاندار جدید آذربایجان شرقی و مدیران استان، گفت: «ارتباط مسئولان و مردم»، «حل مشکلات اقتصادی»، «حمایت از کارگران و کارخانجات»، «ارج گذاری به فرهنگ ایثار و شهادت»، «فراجناحی کردن در خدمت رسانی به مردم»، «توجه به جوانان و میدان دادن در کارهای اجرایی با استفاده از تجربیات پیشکسوتان و بازنشستگان» از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت السلام آل هاشم ادامه داد: «توجه ویژه به مسایل زیست محیطی»، «توجه به فقرا و نیازمندان و حمایت از بهزیستی و کمیته امداد»، «توجه به اهالی علم و فرهنگ»، «حل مشکلات بازار و اصناف»، «تقویت ورزش استان و تبریز و تقویت ورزش همگانی با ترویج اخلاق ورزشی»، «کمک به ازدواج جوانان»، «توجه به بازنشستگان برای ارج نهادن به شاغلان» و «حمایت از کارهای فرهنگی» از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیران، به ویژه استاندار جدید آذربایجان شرقی باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، نیازمند کار فرهنگی هستیم و باید از ارگان های فرهنگی که برای ترویج اسلام تلاش می کنند حمایت کنیم، تصریح کرد: باید دستاوردهای 40 ساله انقلاب را هم به مردم گوشزد کنیم.
حجت الاسلام آل هاشم «حمایت از رسانه ها و خبرنگاران» را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: با شکایت کردن از خبرنگار مشکل حل نمی شود، باید فضا را طوری آماده کنیم که زمینه شکایت ایجاد نشود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه «حمایت از نیروهای مسلح و سپاه و ارتش، نیروی انتظامی و امنیتی استان» هم باید در اولویت اقدامات مدیران قرار گیرد، گفت: «مبارزه با فساد و مواد مخدر» هم با جزو اولویت ها باشد.

امکانات کشور باید برای حل مشکلات بسیج شود

در این آئین با قدردانی از خدمات مجید خدابخش، محمدرضا پورمحمدی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها