خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکا در حال افول از موضع تک ابرقدرتی است و جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود.
کد خبر: ۹۰۸۶۳۱۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

آمریکا در حال افول از موضع تک ابرقدرتیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه امروز در نشست بصیرتی با نخبگان بسیجی که با عنوان «افول آمریکا؛ توهم یا واقعیت» در مجتمع انصار همدان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به رشادت‌های شهید «همدانی» و شهدای مدافع حرم اشاره و اظهار کرد: این رزمندگان در کشوری که با ما هم مرز نیست شکست بزرگی را به دشمن تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا روبه افول است، به تشریح وضعیت اقتصادی و آمار بدهی‌ها و شرایط اقتصادی این کشور پرداخت و بیان کرد: بدهی دولت فدرال آمریکا بیش از 21 هزار میلیارد دلار است که برابر 430 سال درآمد نفتی ایران است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه سالانه بیش از 2 هزار میلیادر دلار به بدهی آمریکا افزوده می‌شود، گفت: هر سال به اندازه 40 سال درآمد نفتی ایران به بدهی آمریکا اضافه می‌شود که این موضوع بازگوکننده ورشکستگی اقتصاد آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت، شرکت و مردم آمریکا بالای 71 هزار میلیارد دلار است، افزود: این مبلغ بیش از یک هزار و400 سال درآمد نفتی ایران است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سرانه بدهی هر آمریکایی 217 هزار دلار است، از بدهی 6 هزار میلیارد دلاری آمریکا به دیگر کشورها گفت و عنوان کرد: بدهی آمریکا به خارج به اندازه 120 سال درآمد نفتی ایران است ضمن اینکه اقتصاد آمریکا بزرگ است اما این میزان بدهی برای اقتصاد آمریکا بسیار سنگین است.

وی  ادامه داد: ترامپ در دوران تبلیغات ریاست جمهوری اعلام کرده بود که آمریکا 7هزار میلیارد  دلار در عراق و افغانستان هزینه کرده و این هزینه های منفعتی برای این کشور به دنبال نداشته؛ این در حالی است که خود ترامپ اعلام کرده در آمریکا برای آسفالت خیابان‌ها و تأمین مدارس پولی وجود ندارد.

وزیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه آمریکا به اندازه 140سال درآمد نفتی ایران در جنگ عراق و افغانستان هزینه کرد، ادامه داد: آمریکا در تلاش بود تا با تصاحب منابع نفتی و شکست عراق و مسلط شدن به افغانستان در نهایت به ایران حمله کند اما زمین‌گیر شد.

وی اضافه کرد: آمریکا با صرف هزینه‌های کلان در تلاش بود تا با سرنگونی حکومت صدام، حکومت آمریکایی را در عراق حاکم کنند اما با وجود مرجعیت، علما، مبارزین عراق و تلاش‌های ایران، آمریکا درعراق با شکست مواجه شد.

*راهیپمایی اربعین دشمن را ناراحت کرده است

قدیری ابیانه با بیان اینکه امروز مقامات عراق علاقه‌مند به کشور ایران و برخی از آنها مدیون ایران و سپاه ایران هستند، بیان کرد: راهپیمایی اربعین یکی از مظاهر دوستی ایران و عراق است که دشمن را ناراحت کرده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 40 میلیون نفر زیر خط فقر در آمریکا عنوان کرد: در این کشور میلیون‌ها کارتن خواب وجود دارد و  سالانه بیش از 2 میلیون نفر از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه آمریکا شرایط اقتصادی سابق را ندارد و شعار ترامپ بر این بود که  شرایط بد اقتصادی آمریکا را به شرایط قبل باز گرداند، گفت: اقتصاد آمریکا در شرایطی  بالای 45 درصد اقتصاد جهان بود اما امروز به 20 درصد رسیده است.

وی افزود: دلار آن انحصار سابق را ندارد اما هنوز پول جایگزین دیگر برای تجارت جهانی ایجاد نشده که این یک خطر است که بیخ گوش آمریکا نواخته می‌شود.

قدیری ابیانه با اشاره به تحریم‌های گذشته آمریکا علیه ایران، با بیان اینکه کشورهایی که امروز در تحریم آمریکا هستند در شرایطی در تحریم آمریکا علیه ما مشارکت داشتند، بیان کرد: امروز تعداد کشورهایی که توسط آمریکا تحریم مالی شدند به 14 کشور می‌رسد و تحریم‌های غیرمالی برای 20 کشور است.

*جهان اسلام با محوریت ایران در حال تبدیل شدن به قطب‌های جهانی

وی با تاکید بر اینکه امروز کشورهای تحت تحریم مالی آمریکا در تلاش هستند که  خود را از وابستگی به دلار نجات دهند، افزود: کشورهایی که تحت تحریم مالی آمریکا قرار دارند باید برای رهایی از اثر تحریم، به دنبال ایجاد پول واحد بین چند کشور در راستای انجام تجارت باشند که این شرایط برای آمریکا خسارت بار و شکننده است به طوری که خسارت آن برای آمریکا بیش از این است که چند بمب اتم به نقاط پرجمعیت آمریکا اصابت کند.

وزیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه آمریکا در حال افول از موضع تک ابرقدرتی است و جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود، گفت: کشورهایی همچون ژاپن، روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، هند و چین به سمت چند قطبی شدن پیش می‌روند و همچنین جهان اسلام با محوریت ایران در حال تبدیل شدن به قطب‌های جهانی هستند.

وی اضافه کرد: 1.5 میلیارد نفر از جمعیت جهان و نیمی از نقاط استراتژیک جهان در این کشورهای اسلامی هستند و منابع غنی  نفت و گاز عواملی است که اگر جهان اسلام متحد شوند به قطب و ابرقدرتی  تبدیل خواهند که دیگر قطب‌ها نمی‌توانند در برابر آن ادعایی داشته باشند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه سیاست انگستان در ایجاد تفرقه بین مسلمانان به دلیل عدم ایجاد اتحاد در جهان اسلام بود، گفت: در این راستا انواع تفرقه‌هایی که می‌توانستد از جمله دامن زدن به نژادگرایی، ملیت‌گرایی، قوم‌گرایی، اختلاف شیعه و سنی، سنی و سنی و شیعه و شیعه انجام دادند به طوری که انگستان بنیانگذار فرقه در جهان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آمریکا رو به افول و سقوط است، تصریح کرد: بیش از 100 هزار کتاب در این زمینه  توسط آمریکایی‌ها نوشته شده و آمارهایی که خودشان منتشر می‌کنند گویای این مطلب است که وضع آنها به دشت وخیم است.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه آمریکا اقتدار سابق را ندارد و از حوزه تک ابرقدرتی سقوط  کرده و قطب‌های دیگری در جهان شکل می‌گیرد، گفت: جهان اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی و شعار وحدت مسلمین که امام راحل شروع  کرده و استمرار یافته، به سمت تبدیل شدن به یک قطب حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه ارزیابی استراتژیست‌های دوست و دشمن به این است که ایران محور طبیعی شکل‌گیری تمدن اسلامی  است، اضافه کرد: دشمن به ایران تنها به عنوان یک کشور بزرگ، ثروتمند و قدرتمند مستقل  ضد آمریکایی نگاه نمی‌کند بلکه ایران را محور تمدن اسلامی در حال شکل‌گیری می‌داند.

* آمریکا به دنبال تسخیر کشورهای نفتی است

وزیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا  تاکید کرد: این دورانی که آمریکا از تک ابرقدرتی سقوط می‌کند تا یک نظم نوین جهانی جدید بر اساس وجود قطب‌های مختلف قدرت شکل بگیرد، این همان پیچ تاریخی است که رهبری بیان کرده که در این پیچ تاریخی فرصت‌ها و تهدیدهای فراوان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در تلاش است  تا تک ابرقدرتی بودن خود را در جهان حفظ کند، تصریح کرد: در شرایط پیش آمده ما باید از فرصت‌ها استفاده و تهدیدات را از خود دور کنیم که البته این توان در ما وجود دارد که در شرایطی تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

قدیری ابیانه در بیان مصادیقی در خصوص تبدیل کردن تهدیدها به فرصت به قدرت موشکی ایران اشاره و عنوان کرد: بالاترین تحریم‌های کشور در زمینه موشکی بود اما با تلاش و همت، امیدواری، اعتقاد و اعتماد به نفس افرادی چون شهید «تهرانی مقدم»ها ایران از چند قدرت مشکی جهان است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی اعتراف می‌کنند که توان موشکی حزب الله از توان موشکی تمام کشورهای اروپایی بیشتر است، گفت: مقامات آمریکا  اعتراف کرده‌اند که آمریکا با وجود ابرقدرت بودن توان حمله به ایران را ندارد چراکه اگر به ایران حمله کند حزب الله اسرائیل را نابود خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی  قدرت حزب الله برای حمله و ضربه زدن به اسرائیل را یکی از موانع حمله آمریکا و اسرائیل به ایران دانست و گفت: سوریه راه رسیدن سلاح به حزب الله است، با این وجود برخی‌ها دم از عدم حضور رزمندگان در جبهه‌های مقاومت و یاری رساندن به حزب الله می‌زنند.

وی به تلاش‌های دشمن برای عدم ارتباط سوریه با جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: قدرت‌های غربی به سوریه پیشنهاد دادند که بیش از ده‌ها میلیارد دلار به شما کمک می‌کنیم اما در عوض مقابل ایران بایستید اما این کشور حاضر نشد، حال با این وجود برخی‌ها می‌گویند مسئله سوریه و لبنان چه ربطی به ایران دارد؛ درصورتی که کمک ما به سوریه موجب می‌شود که هم آمریکا جرأت حمله به ایران را نداشته و هم گروه‌هایی همچون داعش نتوانند در ایران ویرانی‌هایی انجام دهند، کشورهای منطقه ناامن است و تنها جمهوری اسلامی ایران است که امنیت پایدار دارد.

قدیری‌ابیانه افزود: آمریکا روبه افول است اما حاضر نیست تن به این افول و اقعیت دهد؛ همچنان که انگستان افول کرده، آمریکا نیز رو به افول است و دیگر نمی‌تواند با همه کشورها وارد جنگ شود.

وی با بیان اینکه آمریکا اگر بتواند بر منابع نفتی مسلط شود، کشورهای دیگر مجبور به اطاعت از آن هستند، افزود: آمریکا به دنبال تسخیر کشورهای نفتی است، چراکه می‌داند اگر بتواند کنترل نفت جهان را در اختیار بگیرد، کشورهای قدرتمند جهانی بار دیگر مجبور به پیروی از آمریکا خواهند شد.

* جمهوری اسلامی مانع بزرگی در مقابل خواسته‌های نامشروع آمریکا

وزیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه هدف آمریکا تصاحب منابع نفتی ایران است و این نیاز آمریکاست، تصریح کرد: آمریکا متوجه این شده که جمهوری اسلامی مانع بزرگی در مقابل خواسته‌های نامشروع آنها است و به همین دلیل به دنبال فشار به  کشور است  تا به اهداف خود دست یابد.

وی اضافه کرد: آمریکا به خوبی می‌داند که هیچ‌گاه نمی‌تواند به ایران حمله کند، چراکه اگر این اقدام صورت پذیرد در روز نخست حمله تمام ناوگان دریایی‌اش در منطقه غرق و حداقل 20هزار آمریکایی  نیز کشته می‌شوند.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه اصرار و تلاش آمریکا در عدم وجود توان موشکی در جمهوری اسلامی ایران به دلیل این است که اگر روزی نیاز بود تا به کشور ما حمله کند، توانایی دفاع از خود نداشته باشیم، گفت: برخی نظریه پردازها عنوان می‌کنند که عصر موشک گذشته و عصر گفتگوی تمدن‌ها است، باید به آنها گفت اگر عصر موشک گذشته چرا آمریکا هرسال بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهد؟!

وی با بیان اینکه آمریکا به پیروزی 50 درصدی نیز امیدوار نیست، تصریح کرد: آنها اگر امیدوار بودند بی‌درنگ وارد عرصه نظامی با جمهوری اسلامی می‌شدند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در شرایطی اسرائیل شعار از نیل تا فرات را می‌دانند اما امروز دور خود را دیوار کشیده است، افزود: با این وجود باز هم احساس امنیت نمی‌کنند و از بادکنک‌های آتش‌زای فلسطین هم وحشت می‌کنند.

وی  با بیان اینکه عدم احساس امنیت اسرائیلی‌ها و درخواست آنها برای بازگشت مهمترین نگرانی امروز اسرائیل است، تاکید کرد: هر پیروزی برای حزب الله و حماس و جهان اسلام اسرائیل را به لحظه اضمحلال خود نزدیک می‌کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا قدرت و توان حمله نظامی به جمهوری اسلامی را ندارد، تاکید کرد: هدفگذاری آمریکا بعد از ناامیدی از حمله نظامی به کشور در این است که ما را از درون بپاشاند و در این خصوص علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، فتنه‌های اجتماعی را شکل دهد.

وی با بیان اینکه برنامه امروز دشمن برای ما نابودی از درون است و در این راستا فتنه‌های اجتماعی را شکل می‌دهد، افزود: دشمن در این راستا به دنبال القای ناکارآمدی و فریب برخی گروه‌های تأثیرگذار در کشور است.

* آمریکا به هیچ عنوان دست از سر نفت ایران برنمی‌دارد

وزیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا به تحصن‌های معلمان  اشاره و بیان کرد: دشمن با ایجاد ناامیدی و فتنه اجتماعی، معلمان را به تحصن و اغتشاش تشویق و اعتصابات را دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه کاهش ارز پول ملی زندگی را برای مردم دشوار کرده است، گفت: دشمن به برخی اعتراضات مردم امیداور شده و فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند به نتیجه برسند و دیگر انقلاب به 40 سالگی خود نمی‌رسد در صورتی که این یک خیال خام است.

قدیری ابیانه در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تجزیه ایران از اهداف قطعی اروپا است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که هرگز نمی‌توانند به صورت بلند مدت در این کشور حضور داشته باشند، چراکه بار دیگر ملت ایران قیام کرده و مانند دوران طاغوت، آنها را از کشور خود بیرون خواهند راند.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال سقوط است و تنها راه برای رهایی از سقوط دست یابی به منابع نفتی ایران است، اضافه کرد:  آمریکا به این نتیجه رسیده که برای رسیدن به اهداف خود چاره‌ای جز تجزیه ایران ندارد چراکه تجزیه ایران شرط لازم برای تاراج منابع نفتی ایران است که به واسطه آن مجدد می‌توانند به تک ابرقدرتی جهان دست یابد که بر این اساس مذاکره با آمریکا معنی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا فایده‌ای ندارد و رهبری از ابتدا بر این تاکید داشتند، یادآور شد: این دولت ادعا کرد که دولت‌های قبلی روش مذاکره را بلد نبودند و توانایی آن را نداشتند، که البته در مذاکرات نیز بیش ازحد گاف زدند به طوری که آب خوردن خود را به برجام وصل می‌کردند، دولتمردان امتیازات بسیاری به آمریکا دادند اما در مقابل آمریکایی‌ها بدون اینکه به وعده خود عمل کنند، بار دیگر تحریم‌ها را بازگرداندند.

وی با اشاره به اینکه گاف بزرگ دولت و تیم مذاکره کننده اعتماد به آمریکا بود، خاطرنشان کرد: آنها مفت فروشی کردند و در قبال توان هسته‌ای که دادند تنها یک چک بی‌محل گرفتند، تمام امتیازات را دادند تا تحریم‌ها لغو شود، اما وقتی آمریکا تمام امتیازت مدنظر خود را گرفت دیگر امتیازی ندادند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت در جریان مذاکرات هسته‌ای امیدار بود اما فریب خورد، گفت: آقای ظریف همچون مصدق، دشمن را نشناخت و به آن امیدوار شد که نتیجه این امیدواری برای مصدق سقوط دولت او و گرفتاری 25 ساله مردم ایران شد اما در شرایط فعلی تدبیر و تیزبینی رهبری مانع از سقوط کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر در جریان مذاکرات  تمامی امتیازات را هم می‌دادیم آنها باز از نفت نمی‌گذشتند، تصریح کرد: آمریکا به هیچ عنوان دست از سر نفت ایران برنمی‌دارد، ضمن اینکه اگر از اسلام هم دست بکشیم باز هم آمریکا جمهوری اسلامی ایران را رها نمی کند‌.

 

* باید توقع خود از دولت و نظام را معقول کنیم

وزیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا  با بیان اینکه سه کشور اروپایی دیگر نیز تنها به منافع خود فکر می‌کنند، ابراز داشت: اتحادیه اروپا هم به نفع ما نخواهد بود چراکه آنها هم دشمن ما هستند؛ این نرمش قهرمانانه تنها فایده‌ای که برای کشور داشت این بود که برای آنها که برای ارتباط با آمریکا له‌له می‌زدند ثابت کرد که رابطه به آمریکا فایده‌ای ندارد و آنها تنها به دنبال دشمنی با ایران هستند.

وی اضافه کرد: اگر رابطه با آمریکا موجب پیشرفت و حل مشکلات کشو می‌شد، باید تاکنون مشکل کشورهایی همچون پاکستان و هند که با آمریکا در ارتباط هستند حل می‌شد و پیشرفت می‌کردند، حال آنکه بیشترین مردم این کشورها فقیر هستند در صورتی که کشورهایی همچون کره جنوبی و ژاپن با وجود آن که با آمریکا ارتباطی نداشتند به دلیل تعصب به کار، مصرف کالای داخلی، قانع بودن و تلاش و بالا بودن ساعت کاری مفید پیشرفت‌های بسیاری داشتند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه تنها 15 درصد مشکلات کشور به دلیل تحریم‌ها است، افزود: ایران کشوری نفت‌خیز و سرشار از منابع و ذخایر است، که مشکلات با استفاده صحیح از این سرمایه‌ها حل خواهد شد، اگر مردم تصورشان بر این است که  با درآمدهای نفتی مشکل معیشت، اشتغال، مسکن و... همچنین جلوگیری از اسراف و اختلاس و... که در این دولت رکوردشکن است، حل می‌شود سخت در اشتباه هستند و باید برای حل مشکلات از دیگر ظرفیت‌ها بهره جست.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفت درآمد نجومی و شفافی است، گفت: امسال پیش‌بینی شده که درآمد نفتی و میعانات گازی ایران 96 هزار میلیارد تومان باشد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تصور مردم از ناکارآمدی نظامی به دلیل عدم اطلاع  مردم از درآمد های کشور در بخش نفت است، تصریح کرد: این تصور غلط در مورد اختلاس‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به باید توقع خود از دولت و نظام را معقول کنیم ضعف اطلاع رسانی قوه قضائیه و صدا و سیما در کشور، با لزوم انعکاس صحیح اخبار در مورد اختلاس‌ها و درآمدهای نفتی تاکید و بیان کرد: قوه قضاییه با عوامل اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی برخورد کرد، املاکی بیش از این ارزش مصادره و سلطان سکه اعدام شد اما این مهم به مردم اطلاع داده نشد که این ضعف تبلیغاتی کشور و قوه قضائیه و صدا و سیما را می‌رساند.

وزیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا  با تاکید بر اینکه ، یادآور شد: این باورها در بین مردم که باید دولت و نظام مشکلات ما را حل کنند اشتباه است، بیش از 800 هزار میلیارد تومان دولت بدهکار است که برابر 8 سال درآمد نفتی کشور است، ما وضع خوبی نداریم اما این تصور در جامعه که باید دولت نیازهای ما را تأمین کند،  کشور را فلج کرده است.

* مطالبه مردم در جامعه بالاتر از توان اقتصادی کشور است

وی با بیان اینکه مطالبه مردم  بالاتر از توان اقتصادی کشور است و همین امر موجب ایجاد تنبلی اجتماعی شده است،اظهار کرد: امروز تنبلی اجتماعی مطالبات را غیر واقعی کرده به طوری که تعطیلات مناسبتی در ایران بالاترین تعطیلات در دنیاست، ساعت مفید کاری جزء پایین‌ترین ساعت کاری و فرهنگ و وجدان کاری در کشور بسیار ضعیف است.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه تصور مردم از میزان درآمدهای نفتی چندین برابر واقعیت است که به نفع کشور نیست، افزود: باید بپذیریم در ایران در فرهنگ کاری، وجدان کاری، فرهنگ بهره وری، فرهنگ مصرف و... جزو بدترین‌ها در جهان هستیم.

وی ادامه داد: مشکلات کشور تنها با نفت حل نمی‌شود ونمی‌توان کشور را تنها  با بودجه نفتی اداره کرد؛ کشور نمی‌تواند متکی به منابع باشد و کار مهم‌ترین عامل پیشرفت یک کشور است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه تصور مردم از درآمدهای نفتی و مبالغ اختلاس‌ها اغتشاش‌آفرین است، خاطرنشان کرد: اگر مردم توقعات خود را از نظام و دولت پایین بیاورند و یک ضرب و تقسیم ساده در مورد درآمدهای کشور داشته باشند اصل قضیه و اغتشاشات حل می‌شود چراکه به اشتباه خود پی خواهند برد.

وی با بیان اینکه ساعات مفید کاری در ادارات دولتی ایران حدود 22 دقیقه در روز و ساعت مفید کل مشاغل حدود 11 ساعت در هفته است، یادآور شد: خریدهای ناگهانی، تنبلی در کار، هجوم برای خرید ارز و کالا باعث بروز مشکلات بروز زیادی شد.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه برخی افراد نه تنها دولت بلکه نظام و انقلاب را ناکارآمد می‌دانند در پاسخ به آنها تصریح کرد:  دستاوردهای  کشور را باید در 5 ضرب کنیم که این دستاوردها به سبب نظام و انقلاب بوده، اگر تحریم‌هایی که علیه کشور شد علیه  نظامی دیگر اعمال می‌شد، به طور قطع کشور ذلیلی می‌شد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها و مدیریت در کشور تنها 30 درصد قضیه است و 70 درصد حل مشکلات کشور به دست مردم است، افزود: مردم باید در حوزه فرهنگ کار و وجدان به وظایف خود عمل ‌کنند؛ البته دولت فعلی در تراز انقلاب نیست و بسیار ضعیف است اما اگر مردم نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند قیمت ارز بالا نمی‌رود که مشکلات فراوان ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات