خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین، بهرامی امام جمعه بخش قلعه نو در اولین همایش تجلیل از معلولان بخش با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشور روزهای مختلفی به نام اقشار مختلف نامگذاری شده، گفت: معلولان عزیز هم جایگاه ویژه ای در جامعه دارند و مردم و مسئولان به این قشر هم توجه دارند.
کد خبر: ۹۰۸۶۳۲۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داده ها و نداده های خداوند برای امتحان ما است. اگر خداوند نعمتی به انسان داده مغرور نمیشود و اگر چیزی از او گرفته مایوس نمی شود چون گرفتن ها و دادن های نعمت ها امتحان الهی است.

امام جمعه بخش قلعه نو با اشاره به تحریم های اقتصادی که از سوی دشمن بر ما تحمیل شده است گفت: این تحریم ها موجب شد جوانان ما تلاش کنند و کشور در سایه این تحریم ها پیشرفت های قابل توجهی در عرصه های مختلف علمی، نظامی و پزشکی بدست آورد. وی افزود: اگر خداوند نعمتی را از شما گرفت به عنوان یک فرصت ببینید خداوند جبار یعنی جبران کننده است. اگر یک بخشی از بدن انسان را می گیرد به جای آن یک قدرت و نیروی دیگری به او می دهد. و می بینیم که افراد معلول در بسیاری از کارها از افراد به ظاهر سالم موفق ترند.

مسلمی از اداره بهزیستی نیز در این همایش در سخنانی هدف معاونت توانبخشی بهزیستی را کنده شدن معلولان از خانه و ورود آنها به جامعه دانست و گفت: مشارکت اجتماعی زمانی شکل می گیرد که همه موانعی را جامعه ساخته برطرف کنیم و شرایطی مثل مسابقات پارالمپیک و غیره را فراهم کنیم تا معلولان توانایی های خود را به منصه ظهور برسانند. وی افزود: شهروند درجه یک و دو در کشور نداریم و همه باید از یک حقوق مساوی بهره مند باشند. اولین همایش تجلیل از معلولان بخش قلعه نو در سالن ورزشی شهدای گل تپه کبیر برگزار شد.

خبرنگار: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات