خبرگزاری بسیج: اولین همایش تجلیل از معلولان بخش قلعه نو در سالن ورزشی شهدای گل تپه کبیر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۳۳۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس صادقی بخشدار قلعه نو  در این همایش با اشاره به اینکه معلولیت محدودیت نیست، اظهار داشت:  معلول در مدیران و کارمندانی که مسئولیت ها را به درستی انجام نمی دهند، کاربرد دارد.

وی افزود: معمولا معلولان یک سری محدودیت های جسمانی دارند که کار را برایشان مشکل می کند اما خداوند توانمندی های دیگری به معلولان عطا کرده است که افراد سالم شاید این توانائی ها را نداشته باشند. معلولان هم مانند بیشتر شهروندان هستند و حتی در خیلی از موارد برتری های فکری و توانمندی های خاص دارند که شاید از برخی  افراد سالم بر نیاید؛ افراد معلولی هستند که با وجود معلولیت از ناحیه دست کارهای آهنگری و جوشکاری انجام می دهند که خیلی از افراد سالم شاید نتوانند انجام دهند.

صادقی همچنین از تشکیل انجمن حمایت از معلولان در بخش قلعه نو خبر داد و گفت: با ایجاد این انجمن و دعوت از کارشناسان روانشناسی انگیزشی به افرادی که مشکل جسمی دارند کمک کنند. وی با اشاره به اینکه مشکل جسمی باعث جدایی برخی افراد از جامعه شده است، اظهار داشت: این محدودیت ها دلیلی برای فاصله گرفتن از جامعه نمی شود چرا که افرادی با معلولیت جسمی داریم که در حوزه های علمی، ورزشی، فرهنگی و ... نابغه و شاخص هستند. نمونه این افراد معلولانی در اسایشگاه کهریزک هستند که به رغم معلولیت از ناحیه هر دست با دهان موسیقی اجرا می کنند و یا با پاهای خود نقاشی می کنند.

وی افزود: تلاش می کنیم معلولان بخش را در حوزه های اجتماعی تقویت کنیم و در این راستا آماده هر نوع کمک و همراهی با معلولان هستیم و با برگزاری کارگاه های آموزشی کارآفرینی، علمی، فناوری و اجتماعی از این عزیزان حمایت می کنیم.   

در حاشیه این مراسم گروه هنری بین المللی دستان گویا به اجرای برنامه پرداخت که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

ارسال نظرات