آیت الله میرباقری با بیان اینکه هر جا دولتمردان کمتر به دین توجه کردند، موجب دور شدن مردم از دین شدند، گفت: هرگونه وابستگی مسئولان به چیزی جز اسلام ما را از خدا دور می کند و بزرگترین مانع برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است.
کد خبر: ۹۰۸۶۳۹۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله «سید محمدمهدی میرباقری» در تشریح نقش مسئولان و سیاسیون در زمینه سازی برای ظهور و حرکت به سمت دولت موعود، اظهار کرد: بنا بر روایات، ظهور امام زمان(عج) به آمادگی مردم بستگی دارد، پیامبر(ص) نیز زمانی مبعوث شدند که مردم آماده بودند، استعداد و ذهن مردم آن زمان از یک سو با افزایش ظلم و ستم و از سوی دیگر با نزول کتب مقدسی همچون تورات و انجیل آماده بعثت پیامبر(ص) بود.

منفعت طلبی برخی از مسئولان، مردم را از ظهور دور می کند

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برای ظهور امام زمان (عج) مردم علاوه بر آمادگی باید از وضعیت جامعه سرخورده باشند، تصریح کرد: سرخوردگی مردم در پی ظلم، فساد، تبعیض و مستقر شدن مستکبران در جهان است که امروز تقریبا این مهم در دنیا رخ داده است، به طور مثال چندسال قبل در آمریکا جنبش 99 درصدی ها علیه یک درصد سرمایه دار این کشور و ظلم های آنان قیام کرده بود و این روزها نیز در فرانسه و دیگر شهرهای اروپا مردم به نشانه اعتراض به ظلم و فاصله طبقاتی در خیابان ها تجمعاتی دارند و همگی آنان آماده برقراری یک عدالت گسترده هستند.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: زمانی که امام زمان (عج) ظهور می کنند، بعد از نمازگزاردنِ عیسی بن مریم(ع) پشت سر ایشان، مسیحیان اولین نفراتی هستند که به ایشان ایمان می آورند، البته مستکبران مخالف این اتفاق هستند زیرا در صورت تحقق ظهور، راه آنان برای ظلم و استکبار بسته خواهد شد، همانند آن که در زمان بعثت پیامبر(ص) جوانان به سرعت ایمان می آوردند اما روسای قبایل مانع بودند.

وی با بیان اینکه مردم باید طعم عدالت امام زمان (عج) را در پی اجرای احکام در جامعه اسلامی بچشند، تاکید کرد: مسئولان کشور باید به گونه ای عمل کنند که مردم بپذیرند تنها اسلام می تواند جهان را نجات دهد، امروز قوانین لیبرالی اروپا درحال شکست است و مردم از آن ناامید شده اند لذاباید در جهان نهادینه شود که اسلام حکومت عدل است که هیچ تبعیضی در آن وجود ندارد و شخص اول جامعه اسلامی با دیگر اقشار مردم تفاوتی ندارد و همگی تسلیم امر خداوند هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: مردم باید لمس کنند که حکومت و برنامه های مسئولان صرفا برای خدمت به آن هاست نه برای کسب سود و منفعت؛ امروز نگاه مردم در هر گروهی نسبت به مقام معظم رهبری این گونه است و روش و عملکرد ایشان را قبول دارند و علت این است که ایشان زندگی ساده ای دارند و تنها هدفشان پیشرفت و عزت جامعه است.

آیت الله میرباقری با ارائه راهکارهایی برای قدم برداشتن مسئولان در زمینه سازی ظهور امام زمان (عج)، بیان کرد: مسئولان در گام اول باید به طور کامل از غرب دل بُبرند چنان که قرآن کریم هم می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ  إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! یهود و نصاری را ولّی (و دوست و تکیه‌گاه خود،) انتخاب نکنید! آنها اولیای یکدیگرند؛ و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند، از آنها هستند؛ خداوند، جمعیّت ستمکار را هدایت نمی‌کند».

استاد خارج فقه حوزه اضافه کرد: یهودیان در گذشته در اروپا منزوی بودند و امنیت نداشتند زیرا اروپایی ها معتقد بودند آنها قاتل عیسی بن مریم(س) هستند اما همین مسیحیان با یهودیان همراه شدند و اسرائیل را ایجاد کردند و آن را خط قرمز خود می دانند تا با کمک یکدیگر صدای حق را در دنیا قطع کنند؛ از این رو وظیفه ما است که راه نفوذ فرهنگی را بر آنها ببندیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز همین نگاه را داشتند و همواره بر توجه به دین و خدای متعال تاکید داشتند و می فرمودند که ما وظیفه خود را انجام می دهیم. باید توجه داشت هر جا که دولتمردان کمتر به مسئله دین توجه کردند و به فکر خود بودند موجب دور شدن مردم از دین شدند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه اسلام برنامه جامعی برای زندگی دارد و به دلیل اینکه برگرفته از کلام و علم خداوند است، هیچگاه با نقص مواجه می شود، تاکید کرد: ما با دارا بودن این برنامه جامع نیازی به غرب و برنامه های آنان مانند سند 2030 نداریم و باید بدانیم هرگونه وابستگی به آنان ما را از خداوند دور می کند و بزرگترین مانع برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: براساس روایات آخرالزمانی، در این دوران کفر جایگزین اسلام می شود یعنی وابستگی ها به کفر جهان اسلام را به فساد می کشاند لذا برای حل این مشکلات باید فرهنگ ناب اسلامی را اجرایی کنیم که در این صورت نیز تمام مردم جهان با تاسی و نظاره به ایران اسلامی عاشق ظهور امام زمان (عج) می شوند و با آماده شدن ذائقه دنیا، ظهور رخ می دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها