استاندار مرکزی در ديدار با سفير اتريش گفت : امیدواریم ماندن اروپا بر تعهدات خود در برجام صرفاً شعاری نباشد و انتظار داریم که اروپایی‌ها به‌صورت عملی برای اجرای تعهدات خود ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۹۰۸۶۴۷۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز سه‌شنبه در دیدار با سفیر اتریش در اراک، با اشاره به ثبات جمعیتی موجود در کشور اتریش گفت: جمعیت ایران طی چهار دهه اخیر ۲.۵ برابر شده است و این مسئله مدیریت را سخت می‌کند و از طرفی مزیتی دارد که نیروی جوان و بااستعداد ایرانی است.

آقازاده ضمن تأکید بر پیشرفت‌های چهار دهه اخیر کشور در حوزه علمی تصریح کرد: استان مرکزی با توجه به وجود واحدهای صنعتی به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور جایگاه خوبی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود صنایع بسیار پیشرفته در کشور اتریش می‌توان روابط خوبی رابین دو کشور به وجود آورد.

استاندار مرکزی ضمن ابراز امیدواری نسبت به موضع سفیر اتریش در مورد برجام عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد اما متأسفانه طرف آمریکایی به‌صورت یک‌جانبه از آن خارج شد ولی خوشحالیم که کشورهای اروپایی بر سر تعهد خود در برجام ماندند.

وی ضمن بیان اینکه امیدواریم این ماندن بر تعهدات صرفاً شعاری نباشد اظهار کرد: انتظار داریم که اروپایی‌ها به‌صورت عملی برای اجرای تعهدات خود ورود پیدا کنند.

آقازاده افزود: مطمئناً در این حوزه کشور اتریش به‌عنوان کشوری پیش رو در دموکراسی و قانون در اتحادیه اروپا پیش‌قدم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی استان می‌تواند حلقه واسط بین دو کشور باشد عنوان کرد: در نظر داریم در سال جاری از سفرای کشورهای مختلف به‌ویژه اروپایی دعوت کنیم.

استاندار مرکزی بابیان اینکه اتریش بعد از آلمان یکی از مهم‌ترین کشورها برای ایران است، از سفیر اتریش خواست تا کار گروهی مرکب از نمایندگان اتریش و اتاق بزرگانی تشکیل شود.

وی ادامه داد: این کارگروه همکاری‌هایی که می‌توانیم با استان‌های اتریش داشته باشیم را بررسی کند تا بتوانیم از حداکثر ظرفیت دو طرف استفاده کنیم.

آقازاده با اشاره به صادرات برخی محصولات استان به چین، آمریکا و اروپا گفت: گل و محصولات کشاورزی مانند پسته، خشکبار و انار می‌تواند مصرف و نیاز اتریش را فراهم کند.

وی افزود: در نمایشگاه‌هایی که در اروپا ازجمله اتریش برپا می‌شود می‌توانیم محصولات استان را عرضه کنیم.

استاندار مرکزی ضمن اشاره به ظرفیت‌های گردشگری موجود در استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این سفر به‌صورت ملموس و عینی دیده شود و دعوت می‌کنیم در فرصتی بهتر و بیشتر از استان بازدید به عمل‌آورده و غیررسمی مهمان ما باشید.

ارسال نظرات