خبرهای داغ:
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه حذف طرح زوج و فرد با قانون مغایرت دارد، گفت: اصلی‌ترین دستگاه درباره این موضوع پلیس است، چون ترافیک را هدایت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۶۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین رحیمی در حاشیه نوزدهمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت درباره جزئیات این مرحله از طرح رعد اظهار کرد: در این مرحله از طرح رعد طی  چند روز گذشته254 حکم قضایی به اجرا درآمد، 631 سارق، مالخر و عوامل مرتبط دستگیر شدند و 1069 پرونده سرقتی کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره کشف 7220 اموال سرقتی در نوزدهمین مرحله طرح رعد، از کشف 231 خودرو و موتورسیکلت و انهدام 35 باند در این مرحله از طرح خبر داد.
وی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه بالغ بر 7 میلیارد تومان است، گفت: 324 نفر از سارقان دارای سابقه قبلی هستند و 307 نفر از آنها برای نخستین بار بازداشت شدند، در محموع 10 قبضه سلاح جنگی و 43 قبضه سلاح سرد از این افراد کشف شد.

رحیمی با اشاره به بازداشت 32 نفر از قاچاقچیان در این مرحله از طرح رعد از کشف 709 هزار کالای قاچاق خبر داد و افزود: ارزش اموال قاچاق کشف شده بالغ بر 16 میلیارد تومان است.

رئیس پلیس پایتخت از جدیت پلیس برای برخورد با سارقان خبر داد و گفت: سرقت خرد افزایش یافته و هر فرد و دستگاهی باید به سهم خود باید برای این موضوع فکر جدی کند.

وی با اشاره به اقدامات اثرگذار پلیس برای مقابله با دلالان ارز، یادآور شد: طی تلاش شبانه‌روزی و اقدامات اثرگذار پس از 30 سال توانستیم دلالان ارزی را از معابر پایتخت مانند چهارراه استانبول، سبزه‌میدان و سایر مکانهایی که این افراد فعال بودند، جمع‌آوری کنیم.

رحیمی افزود: در طی چندین مرحله از طرح‌های رعد بالغ بر 400 نفر از دلالان ارزی بازداشت شده که 93 نفر از آنها به زندان رفتند، این 93 نفر اعداد نجومی در حسابهای بانکی خود داشتند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به جدیت پلیس برای برخورد با دلالان ارزی، از بازداشت 7 دلال ارزی طی روز گذشته خبر داد و گفت: این افراد شبکه بسیار وسیعی داشتند و از اینجا تا نقطه صفر مرزی فعالیت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی طی چند روز گذشته از 60 صرافی غیرمجاز شکایت کرده که به صاحبان آنها مهلت کوتاهی داده شده تا مجوزهای خود را به پلیس ارائه دهند و در غیر ارائه مجوز این صرافی‌ها پلمب می‌شوند.رحیمی با بیان اینکه پلیس از صرافی‌های مجاز حمایت می‌کند، گفت: مردم برای تهیه ارز مورد نیاز به بانکها و صرافی‌های مجاز مراجعه کنند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که وارد طرح ترافیک می‌شوند یک پیامک با «مضمون منظور شدن عوارض شهری به حساب آنها»، داده می‌شود، گفت:‌کسی که وارد طرح ترافیک می‌شود یک بار توسط پلیس اعمال قانون و جریمه 20 هزارتومانی می‌شوند. ظاهرا قانونی در شورای شهر وجود دارد که این افراد باید مجددا جریمه شوند، اما باورم بر این است که برای یک تخلف نباید دو بار جریمه صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه طرح حذف زوج و فرد و افزایش محدوده طرح ترافیک، یادآور شد: به نظرم اگر طرحی می‌خواهد اجرا شود باید در رابطه با آن در مراجع قانونی بحث شود، اما برخی افراد ذهنیات خود را اطلاع‌رسانی می‌کنند، این موضوع (حذف طرح زوج و فرد) با قانون مغایرت دارد، اصلی‌ترین دستگاه در رابطه با این موضوع پلیس است چون ترافیک را هدایت می‌کند، درباره این موضوع باید کار کارشناسی صورت گرفته و سپس اطلاع‌رسانی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها