خبرهای داغ:
استاندار قزوین :

اجرای طرح هادی روستایی باید منطبق با فرهنگ روستایی باشد

زاهدی گفت:جامعه مدام در حال تغییر است آنچه که ما در ارتباط با طرح هادی روستایی انجام می دهیم باید در ارتباط با فرهنگ مردم و روستا انجام شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۶۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار و با حضور حبیبی معاون اقتصادی، فرخزاد معاون عمرانی استاندار و مسوولان و مدیران استانی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

زاهدی با اشاره به اهمیت بحث استاندارد در سطح بین الملل بیان کرد:بحث استاندارد بسیار مهم بوده و ما به لحاظ حاکمیت مسوول حفظ ثروتهای ملی هستیم.

وی گفت:وقتی ترازویی مشکل دارد و اموال شخصی از افراد جامعه نادیده گرفته می شود در واقع به ثروت ملی ضرر رسیده است و در بحث سلامت مردم در تمام حوزه ها بسیار مهم بوده و جزو تکالیف شرعی ما است.

زاهدی افزود:در سطح بین الملل نیز هر چه در بحث استاندارد ورود یابیم در صادرات و واردات موفق تر خواهیم بود و ورود به این امر، یک مسوولیت همگانی است.

وی ضمن اشاره به اهمیت نظارت بر آسانسورها از سوی شرکت های متولی بیان کرد:بحث نظارت بسیار مهم است و طبیعتا شهرداری ها و سایر دستگاهها باید به اموری که مستقیما با سلامت مردم با جدیت بیشتری پرداخته و باید به امر استانداردسازی دغدغه مند باشند.

استاندار با اشاره به ساماندهی پسماند روستایی بیان کرد: تخصیص مدیریت پسماند باید از سوی دستگاههای ذیربط بررسی شود. همچنین اماکن بلااستفاده مربوط به آموزش و پرورش و بهداشت و درمان است که با توافق یگدیگر تغییر کاربری دهند.

وی در خصوص اجرای طرح های هادی روستایی افزود:جامعه مدام در حال تغییر است آنچه که ما در ارتباط با طرح هادی روستایی انجام می دهیم باید در ارتباط با فرهنگ مردم و روستا انجام شود.

علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار ضمن اشاره به الزام استانداردسازی آسفالت و بتن بیان کرد:در بخش ساخت و سازهای ساختمانی و شهری، سرجمع اعتبارات ما در بخش عمرانی و شهرداری ها، هزار میلیارد تومان است و ساخت و سازهایی با مالکیت شخصی داشته ایم که دو برابر هزینه های دولتی است و نزدیک به دو هزار و دویست میلیارد تومان اعتباری است که در بخش خصوصی هزینه می شود و در این میان اگر مشکلی پیش آید دولت باید هزینه آن را پرداخت کند.

وی با اشاره به بحث امور روستایی عنوان کرد:در بحث طرح های هادی، اجرای این طرح ها درخواست مشترک روستاییان است و نیاز است دستگاهها همکاری داشته باشند که از نمونه های موفق در روستاها، خانه های بوم گردی می باشد. از همین رو طرح های هادی نیز باید سرعت پیدا کرده و در الویت قرار گیرد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها