خبرهای داغ:
رییس کمیته ایدز سازمان بهزیستی کشور از شناسایی ۲۰ هزار مبتلای به ویروس اچ آی وی خبر داد و گفت: از این تعداد فقط ۵ تا ۶ هزار نفر به بهزیستی مراجعه کردند.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۸۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرید براتی سده در نشست تخصصی روز جهانی ایدز اظهار کرد: متاسفانه برای حمایت از مبتلایان به ایدز متوالی خاصی وجود ندارد به همین خاطر برنامه‌های مدون این حوزه پیگیری نمی‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی افزود: قرار بود تمام حمایت‌ها از این افراد از کانال بهزیستی با همراهی بخش غیردولتی انجام شود اما متاسفانه اینطور نشد و فقط در برخی موارد که بودجه ندارند مسئولیت ها را بر عهده بهزیستی می گذارند.

براتی تاکید کرد: باشگاههای مثبت به رغم اینکه باید مرجع مراجعه افراد مبتلا به ایدز و ارائه خدمات به آنها شوند به دلیل کمبود بودجه در آستانه تعطیلی است.

رئیس کمیته ایدز سازمان بهزیستی با بیان اینکه باید با توجه به شرایط جامعه، خدماتی که به مبتلایان ارائه می شود جامعتر از گذشته باشد ادامه داد: در برنامه کشوری که سال آینده سال آخر آن است تمام فعالیتها، ارائه خدمات، بودجه و اعتبارات مشخص شده است اما متاسفانه اعتبار 50 میلیاردی که در نظر گرفته شده بود اختصاص پیدا نکرد. فقط در سال جاری بخش اندکی از این بودجه برای خدمات حمایتی به مبتلایان اختصاص پیدا کرده است.

براتی ادامه داد: این برنامه استراتژیک 15 بند دارد و هیچ دستگاهی نیست که برنامه را پیگیری کند و یک متولی مشخص برای آن اعلام نشده است. سال گذشته که سال سوم برنامه استراتژیک ایدز بود، 3 میلیارد برای حمایت از افراد مبتلا به ایدز اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه اغلب آزمایش ها و درمان مبتلایان به HIV رایگان است، افزود: باشگاههای مثبت همچنان فعال هستند و مبتلایان می توانند برای دریافت خدمات به آنها مراجعه کنند.

براتی با اشاره به اینکه در سال جاری به چهار هزار و 300 مبتلا به ایدز در باشگاه های مثبت خدمات داده می شود، ادامه داد: این در حالی است که در برنامه کشوری، چهار هزار و 500 نفر برای امسال و 5 هزار نفر برای سال آیند پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته ایدز سازمان بهزیستی گفت: 20 هزار مبتلای به ویروس اچ آی وی شناسایی شدند که از این تعداد فقط 5 یا 6 هزار نفر به بهزیستی مراجعه کردند و این افراد کسانی بودند که واقعاً نیاز به دریافت خدمات داشتند. مابقی آنها که مراجعه نکردند یا وضعشان خوب بوده و یا اینکه امکان مراجعه نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت رفاه باید در جهت افزایش بودجه مورد نیاز به مبتلایان به ایدز برای ارائه خدمات به آنها گام بردارد گفت: نمی توان با 5 تا 6 میلیارد تومان خدمات جامعی به مبتلایان به ایدز ارائه کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها