خبرهای داغ:
نجفی گفت:طرح های هادی از ابتدای سال ۹۶ تا کنون ۹۱ طرح مصوب، ۱۰۴ طرح در دست بازنگری و ۱۵۰ طرح نیاز به بازنگری می باشند که مجموع اعتبار مورد نیاز آنها ۵ هزار و ۲۵۰ میلیون تومان می باشد.
کد خبر: ۹۰۸۶۶۵۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ، اکرم نجفی  مدیر کل امور روستایی استانداری قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به فضاهای غیر قابل استفاده در روستاها بیان کرد: این فضاها شامل مدرسه، خوابگاه شبانه روزی، دفتر تعاون روستایی، دفتر مخابرات، خانه بهداشت، مرکز بهداشت، درمانگاه و بهداری، پایگاه بسیج، خانه ترویج کشاورزی، دفتر کمیته امداد امام خمینی(ره)، خانه عالم، شعبه نفت، مجتمع بهزیستی، دفتر پست، دفتر پست بانک و دفتر گازبانی می باشد.

وی افزود: 177 مورد این اماکن شامل مدرسه،خوابگاه شبانه روزی، زمین و سالن مدرسه، 38 مورد ساختمان مخابرات و 18 مورد تعاونی روستایی بوده و مابقی کاربری دیگری دارند.

نجفی با اشاره به توزیع شهرستانی این اماکن بدون استفاده، اضافه کرد: 109 درصد این اماکن در شهرستان قزوین، 52 درصد در تاکستان، 39 درصد در آبیک، 11 درصد در البرز، 33 درصد در آوج و 34 درصد در بویین زهرا قرار دارند.
وی با اشاره به برآورد تقریبی سرمایه در حال استهلاک واقع در روستاها که می توان از آن استفاده بهینه کرد، افزود: میانگین متراژ مفید زیر بنای ساختمانهای مذکور 150 متر مربع است که اگر میانگین ارزش هر متر مربع بنای این ساختمانها پنج میلیون ریال باشد 208 میلیارد و 500 میلیون ریال ارزش این اماکن خواهد بود.

این مسئول با اشاره به وضعیت تهیه، بازنگری و الحاق به بافت طرحهای هادی روستایی استان، افزود: طرح های هادی از ابتدای سال ۹۶ تا کنون ۹۱ طرح مصوب، ۱۰۴ طرح در دست بازنگری و ۱۵۰ طرح نیاز به بازنگری بوده که مجموع اعتبار مورد نیاز آنها ۵ هزار و ۲۵۰ میلیون تومان می باشد.

وی گفت:ترمیم حفاری های ناشی از فعالیت دستگاه های خدمات رسان امری ضروری است و این مساله ناهموار شدن مسیر و سختی عبور و مرور را در بر داشته که موجب خسارتهای مالی و جانی زیادی شده و باید به طور همزمان تعامل مناسب بین دستگاههای خدمات رسان و بخشداریها برای صدور مجوزهای لازم جهت حفاریها ایجاد شود.
۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها