خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ دولتی به آموزش و پرورش بها نداده است و لذا اگر بخواهیم کشور را درست کنیم تا افرادی اختلاس گر و دروغگو پیدا نشوند ابتدا باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۶۶۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در خصوص تصویب قانون معلولین در مجلس گفت: این قانون، قانون بسیار خوبی بود و از قبل نیز رایزنی های بسیاری شد که در مجلس مطرح و تصویب گردد.

 

وی با بیان اینکه این گرفتاری ها و معلولیت ها قطعا حکمت خداوند است و باعث برکت و عنایات خداوند می شود افزود: شاید برخی ها از معلولیت گلایه کنند اما طبق روایات در روز قیامت خداوند به معلول آنقدر درجه عطا می کند که دیگران افسوس می خورند.

 

عبادی عنوان داشت: اگر برای معلولین جهان شناسی، خداشناسی و معادشناسی ترسیم شود قطعا از معلولیت خود لذت خواهند برد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در بلا هم لذت های عجیبی وجود دارد و در تاریخ نیز بزرگانی داریم که مشکلاتی داشتند، اما شادترین افراد بوده اند.

 

وی بیان داشت: قانون معلولین با توجه به شرایط کشور بهترین قانونی بود که توسط مجلس تصویب شد و امیدواریم دولت بتواند آن را اجرا کند.

 

عبادی ادامه داد: در این قانون به اشتغال معلولین توجه ویژه ای شده است، زیرا یک معلول نباید دغدغه اشتغال داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه به دانشگاه فرهنگیان بهایی داده نشده و در برخی مدارس با کمبود معلم مواجه هستیم اظهار داشت: در چند سال گذشته پذیرش دانشگاه فرهنگیان کاهش یافته است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمی یک شغل سطح پایینی به حساب نمی آید و تاثیرگذاری آن نیز با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست و نخواهد بود، لذا در این خصوص به دولت گلایه هایی داشته ایم که چرا به این دانشگاه بهایی داده نمی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رغبت دانشجویان به دانشگاه فرهنگیان بالاست و امروز بااستعدادترین، باهوش ترین و ممتازترین افراد به دنبال ورود به این دانشگاه هستند.

 

عبادی ادامه داد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مکررا عنوان کردم که در آینده با کمبود معلم مواجه خواهیم شد اما توجهی صورت نگرفت و امروز این موضوع را به عینه درک می کنیم.

 

وی بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان باید برای معلولین معلم تربیت کند، معلم بودن تخصصی است که تماما باید توسط دانشگاه فرهنگیان از ابتدا تا انتها انجام شود.

 

عبادی با بیان اینکه دهه آینده را دهه مهارت می بینم تا علم، لذا اگر کسی بخواهد موفق باشد باید مهارت کسب کند گفت: امروز دیگر فصل هجوم به دانشگاه و گرفتن مدرک گذشته است و افراد به دنبال یادگیری حرفه و فن هستند.

 

وی تصریح کرد: هیچ دولتی به آموزش و پرورش بها نداده است و لذا اگر بخواهیم کشور را درست کنیم تا افرادی اختلاس گر و دروغگو پیدا نشوند ابتدا باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از کشورها ابتدا بر روی فرهنگ کار می کنند و در کنار آن دیگر موارد را آموزش می دهند.

 

وی اضافه کرد: قبل از اینکه بودجه توسط دولت به مجلس ارائه شود مدیران کل باید به وزارت خانه های خود مراجعه و مشکلات را مطرح کنند تا بودجه بیشتری را جذب کنند و در این راستا هر زمان که به گره ای برخوردند نمایندگان را مطلع سازند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

 

عبادی ادامه داد: مطمئنا بدون پیگیری و مطالبه اقدامی انجام نخواهد شد زیرا نطفه بودجه در دولت بسته می شود و لذا می طلبد تا مدیران در این رابطه همت ویژه ای برای جذب اعتبار انجام دهند.

 

وی عنوان داشت: نسبت به وضعیت معلمین حق التدریس نیز دولت موظف است که بودجه آن ها را در سال آینده ببیند و مجلس نیز پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها