خبرهای داغ:
به همت موسسه فرهنگی بین الحرمین

راه اندازی اولین مرکزمشاوره مجازی امورفرهنگی، اجتماعی کشور در شاهرود

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود ازاستقبال و ادامه فعالیّت اولین مرکز مشاوره مجازی در امورفرهنگی، اجتماعی در سطح کشور توسط واحد آموزش و پژوهش موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۹۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
محمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به ادامه فعالیّت اولین مرکز مشاوره مجازی در مسایل فرهنگی حوزه قرآن و عترت توسط این موسسه فرهنگی در سطح کشور اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیّت دستگاه فضای مجازی، اولین مرکز مشاوره مجازی امور فرهنگی، اجتماعی در سطح کشور و با همت عده‌ای ازفعالان این حوزه در سال ۱۳۹۰ توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود راه اندازی گردید.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها است که دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب‌های فضای مجازی را مطالبه کرده اند و فرمودندمن نسبت به هیچ موضوع دیگری به اندازه مسائل فرهنگی نگران نیستم، من به خاطر نگرانی‌های فرهنگی شب‌ها خواب به چشمم نمی‌آید. بلند میشوم و نگران هستم.
ابراهیمی گفت: مقام معظم رهبری فرمود: ه است اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس دستگاه فضای مجازی کشور میشدم که این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان میدهد و دشمن نیز برای هر یک نفر از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران پرونده درست کرده است و بر تصرف عقول و قلوب برنامه دارند.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین ادامه داد: گلایه مقام معظم رهبری از دستگاه‌های مسئول در خصوص فضای مجازی و اینکه مسئولان هیچ برنام‌های برای استفاده از فضای مجازی ندارند، هشدار دوبار‌های بود بر ضعف‌هایی که سیستم‌های ارتباطات در کشورمان از آن رنج میبرد؛ اینکه ما هنوز یاد نگرفتهایم زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی را فراهم کنیم و در مقابل برخی کشور‌ها توانستهاند بر اساس فرهنگشان فضای مجازی را قبضه کنندو به خاطر همین موضوع و دغدغه‌های حضرت آقا برآن شدیم تا با حضور فعالانه و آگاهانه در فضای مجازی نسبت به اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری گامی برداریم.
ابراهیمی اظهار کرد: فضای مجازی یک بستر مناسب مثبت هم است و همیشه منفی نیست؛ مثلا ارتباطات مردم را تسریع میکند، بنابراین باید با ظرافت عمل کردو امروزه فضای مجازی با زندگی مردم عجین شده و حذف فضای مجازی ممکن نیست، اما مدیریت آن میسر است. همچنان که در بعضی از اماکن و مراکز پژوهشی، ظرفیت‌های مثبت اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد.
وی بر لزوم تبدیل کردن تهدید‌ها در فضای مجازی به فرصت‌ها تاکید کرد و با اعلام دشوار دانستن این قضیه، ولی در امکان پذیربودن آن تصریح کرد: به دلیل حاکمیت نظام دینی در کشور باید کاری کرد که مردم بتوانند از تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارد، در امان باشند و از این تهدید به فرصت دست یابند، که این مساله با آموزش اقشارجامعه قابل حل می‌باشد.
ابراهیمی با بیان اینکه، خطر کنونی فضای مجازی یا اینترنت از خطراتی که در بیرون از خانه فرزندان ما را تهدید می‌کند بیشتر است افزود: اینترنت فقط یک سرگرمی نیست، بلکه به ما این امکان را می‌دهد که با دوستان و خانواده در تماس باشیم. اطلاعات بی شماری را به دست بیاوریم.
وی افزود: اولین مرکز مشاوره مجازی در سطح کشور از سال ۱۳۹۰ توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود و بصورت رایگان و بصورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به آحاد جامعه اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی درحوزه فرهنگ قرآن و عترت، جنگ سخت، جنگ نرم، آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی، اجتماعی و پاسخ به شبهات و بیان روشنگری وتبیین مسائل روزو برگزاری مسابقات فرهنگی و امکان تحصیل بصورت مجازی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشد که در مدت این هفت سال با استقبال بسیار خوبی مواجه گردیده و خدمات خوبی نیز ارائه گردیده است، که امید است مدیران فرهنگی در این رابطه همکاری و مساعدت قابل توجهی را داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها