در این بیانیه آمده است: بدون شک، رسالت دانشجو در برهه‌ی کنونی، رصد دقیق نقشه‌های شوم دشمن و در رأس آن، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جنایتکاری است که مزورانه از کوچک‌ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه‌های خود در سطح دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۸۶۸۰۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در آستانه فرا رسیدن 16 آذر ، روز دانشجو با صدور بیانیه ای ضمن تبریک این روز ماندگار در برگ زرین تاریخ کشور،به عموم دانشجویان اعلام داشت: آمریکا بداند، شعار مرگ بر آمریکا که نماد استقلال طلبی و نفی سلطه و مبارزه با قدرت های استکباری ملت ایران است، تا ابد و با مشت های گره کرده بر زبان جوانان برومند و دانشجویان انقلابی جاری خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: 16 آذر1332 سرآغازی بر مبارزات ضد استبدادی و ضد استعماری دانشگاهیان در مکتب پاک قرآنی این ملت غیور و آزاده بود.16 آذر تبلور اندیشه ی ناب عزت خواهی و استقلال طلبی و عینیت بخشی به آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا در زمره ی دانشجویانی بودند که در جریان اعتراض به دخالت های آمریکا و انگلیس در 16 آذر 1332، به پا خواسته و سینه ی خود را آماج گلوله های رژیم منحوس پهلوی قرار دادند تا سند دیگری از روح استکبار ستیزی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

امروز و پس از گذشت بیش از نیم قرن از آن تاریخ،دانشجویان مومن و انقلابی باید با درایت و هوشیاری کامل و تحت فرامین مقام عظمای ولایت،راه را بر خودنمایی وجولان جریان های تندرو ببندند و با اتحاد و همدلی، ساحت پاک دانشگاه را از هرگونه جریان های مخرب وافراطی پاک نمایند.

بدون شک، رسالت دانشجو در برهه ی کنونی، رصد دقیق نقشه های شوم دشمن و در رأس آن، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جنایتکاری است که مزورانه از کوچک ترین فرصت برای نفوذ و پیاده کردن برنامه های خود در سطح دانشگاه ها استفاده می کنند.

آمریکا بداند، شعار مرگ بر آمریکا که نماد استقلال طلبی و نفی سلطه و مبارزه با قدرت های استکباری ملت ایران است، تا ابد و با مشت های گره کرده بر زبان جوانان برومند و دانشجویان انقلابی جاری خواهد شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل (شهید علم الهدی) ، ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو به اهالی فرهیخته دانشگاهی و پیروزی جبهه ی مقاومت در نبرد با تروریست های تکفیری- صهیونیستی داعش ، موارد ذیل را خاطر نشان می سازد:

دانشجویان به عنوان قشر پویا و فعال در جامعه باید با ارتقای سطح بصیرت و آگاهی های سیاسی و روحیه جهادی و انقلابی در راستای لبیک بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کرده و از هرگونه پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه ای که دانشجو را از رسالت اصلی خویش بازمی دارد، اجتناب نمایند.

مسوولین وزارت علوم باید توجه داشته باشند که دانشگاه محل تولید علم و ارتقای سطح دانش و معلومات دانشجویان و تحصیل علوم مختلف بوده و محل جولان گروه های سیاسی تندرو و جریان های مخرب نظام نمی باشد.

اعتماد به وعده های پوچ و پوشالی آمریکا که با خلف وعده و نقض مکرر تعهدات خود در برجام و افزایش روز افزون تهدیدات و تحریم های مختلف، مهر تأییدی بر خباثت و روحیه ی استکباری خود زده است، نتیجه ای جز تحقیر و اضمحلال ملت انقلابی ایران را درپی نخواهد داشت.

نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در مدیریت مسائل کلان کشور و هدایت دلسوزانه و هوشمندانه در مواجهه با بحران ها و تهدیدات به عنوان یک اصل باید سرلوحه ی مسوولین کشور قرار گیرد.

در سال اقتصاد مقاومتی-تولید-اشتغال، نهادینه کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی که یگانه راه علاج بسیاری از مشکلات کشور می باشد باید به صورت جدی مورد توجه قرارگیرد و دولت محترم در راستای تنویر افکار عمومی، گزارش اقدامات انجام گرفته در این زمینه را منتشر نماید.

حل مسائل و مشکلات جوانان به ویژه اشتغال و ازدواج آنان باید توسط دولت محترم پیگیری شده و از شعارزدگی در این زمینه که موجب دلسردی جوانان می شود، پرهیز نموده و اقدامات عملی در این زمینه انجام پذیرد.

 

امضاء کنندگان بیانیه:

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

ارسال نظرات