خبرهای داغ:
نمایشگاه کتاب استان سمنان که به مدت شش روز در شاهرود برپاست با استقبال خوب علاقمندان کتاب روبروست و مسئولین بر این امر تاکید و بر قرار گرفتن کتاب در سبد مصرف خانوار تصریح دارند.
کد خبر: ۹۰۸۶۸۱۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
از استقبال خوب شاهرودی‌ها تا تاکید بر قرار گرفتن کتاب در سَبَد خانواربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه در شهرستان شاهرود، استادیوم شهید اکبری این شهر برپاست و در این مدت علاقمندان بی شماری از عموم مردم و مسئولین از این نمایشگاه بازدید کرده اند و از فعالیت این نمایشگاه و استقبال و کتاب‌های ارائه شده ابراز رضایت کردنده اند.
اشتیاق مردم به حوزه فرهنگ و کتاب در نمایشگاه کتاب استان
حجت الله کرمانی مدیر اجرایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان گفت: استقبال مردم نسبت به سنوات گذشته و روز‌های مشابه آن بسیار خوب و چشمگیر بوده است و این حضور پر شور حس دوست داران کتاب را خوب می‌کند.
وی با بیان اینکه مردم نسبت به قبل به حوزه فرهنگ، هنر، کتاب و حوزه اندیشه راغب‌تر شده اند افزود: مردم اگر احساس کنند که این خلا مطالعه کتاب در زندگیشان وجود دارد با کتاب انس بیشتری داشته وبهتر می‌توانند بازندگی و حقیقت آن چه که در آن زندگی میکنند کنار بیایند.
مدیر اجرایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان با اشاره به اینکه غرفه‌های مختلف نمایشگاه مورد توجه قشر‌های مختلفی از علاقمندان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: غرفه‌های رمان و برنامه‌های جنبی از استقبال بیشتری برخوردار بودند.
کتاب نقش مهمی در سبک زندگی اسلامی دارد
حجت الاسلام محمدرضا حدادیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان به نقش مهم کتاب در جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: امروزه کتاب در حوزه دین و سبک زندگی اسلامی بسیار مورد توجه است.
وی افزود: مطالعه کتاب و کتابخوانی در فرهنگ جامعه می‌تواند تاثیر گذار باشد و انسان را در جامعه از هویت خودش خبر دهد و انسان درست زیستن را از کتاب فرا گیرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: نقش کتاب در جامعه امروزی کمرنگ شده است و با توجه به فضای مجازی سرانه مطالعه پایین آمده است، اما برگزاری نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند در گرایش مردم به سمت کتاب بسیار تاثیر گذار باشد.
حدادیان در ادامه با بیان اینکه کانون‌های مساجد در این نمایشگاه نیز غرفه دارند، گفت: فعالیت‌های کانون‌های مساجد فراتر از فعالیت ارایه شده در نمایشگاه است و در این غرفه بخشی از توانمندی‌های کانون‌های شهرستان شاهرود ارائه شده است.
وی در پایان با تحسین نظم و برنامه‌های مختلف نمایشگاه کتاب امسال، افزود: از همه دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب استان به ویژه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و همکاران نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
شاهرود ظرفیت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ است
حجت الاسلام حمید عبدالهیان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود در خصوص نمایشگاه گفت: سابقه برگزاری نمایشگاه در شهرستان شاهرود متفاوت و متمایز از برگزاری نمایشگاه در سایر شهرستان‌های استان است.
وی ادامه داد: دلیل این تمایز به دلیل استقبال فراوان علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب است و این ریشه در تعدد دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیهدارد.
امام جمعه موقت شاهرود تصریح کرد: غرفه داران نسبت به کتاب‌ها شناخت داشته باشند تا بتوانند مراجعین را به خوبی راهنمایی کنند.
عبدالهیان ضمن تشکر از تبلیغات خوب صورت گرفته در خصوص نمایشگاه کتاب گفت: در مجموع نمایشگاه پرشور‌تر از سال گذشته بود و امیدوارم همچنان مورد استقبال قراربگیرد.
کتاب بهترین ابزار برای تقویت روح است
سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز در خصوص نمایشگاه کتاب گفت: علیرغم پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضا‌های مجازی کتاب جایگاه خود را حفظ کرده است و بهترین ابزار برای پرورش روح و تقویت ذهن است.
وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های کتاب یکی از راه‌های دسترسی آسان با قیمت مناسب به همراه تخفیف است بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نه تنها در مراکز و شهرستان‌های بزرگ بلکه در سایر شهر‌ها هم باید به آن توجه شود تا همه بتوانند از کتاب‌ها بهره‌مند شوند.
موسوی بیان کرد: فضای مجازی نباید به عنوان رقیب کتاب باشد بلکه باید از آن در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه و ترغیب مردم به خواندن کتاب استفاده کرد و باید با تکنولوژی پیش رویم و مسئولان باید در این خصوص با همفکری و برنامه ریزی کنند حتی می‌توان فضای مجازی را به کتابخانه‌ها آورد و از آن استفاده کرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود گفت: روش‌هایی برای حمایت از نشر مکتوب وجود دارد مهم‌ترین روش، حمایت از نویسنده‌ها و ناشران است و در این خصوص حمایت درست بسیار مهم است، چون باعث می‌شود کتاب‌ها در دسترس قرار بگیرند در نتیجه فرهنگ کتابخوانی در جامعه تقویت می‌شود.
با توجه به نکاتی که مسئولین و برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب استان بر آن تاکید کردند مشخص است که کتاب تا چه اندازه در روح و حتی جسم افراد اثرگذار است و دین مبین اسلام هم بر این موضوع تاکید دارد که علم و دانش باید فراگرفته شود چرا که قدرت آور است و توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌تواند ملتی را زنده و پویا و فعال نگه دارد و او را در معادلات جهانی اثرگذار نماید.
چه بهتر است افرادی که نرفته اند نمایشگاه کتاب از این فرصت استفاده کنند و در این دو روز باقی مانده سری به این نمایشگاه زده و روح خود را تعذیه و بازپروری نمایند.
گزارش: علی عامری
ارسال نظرات
پر بیننده ها