خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۰۸۶۹۳۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، زهره روستا دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره ملی 2هزار شهید استان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: جلسات کمیته بانوان از سال 96 آغاز و در سه بخش مشاورین خواهر، کمیته داخلی و نشست با کمیته های دیگر تشکیل جلسه دادیم.

 وی عنوان داشت: با مادران و همسران شهدا بصیری پور، لکزایی، نایبی زاده، کاردیده ، یوسفی و نادری از شهدای اخیر استان در طول سال دیدار داشتیم و در جهت برگزاری بهتر برنامه ها از آنها بهره بردیم.

 روستا افزود: ما رسالت پیدا کردیم که این فرهنگ را برسانیم چون شهادت زندگی کردن و سبک زندگی است که باید منتقل شود. در نماز آرزو می کنیم که خداوند ما را به راه کسانی که به آنها نعمت داده هدایت کند پس نشانه صدق عملی این است که شهدا را بشناسیم .

 دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره شهدا بیان داشت: اجلاسیه روز شنبه 17آذرماه از ساعت 8 صبح در حسینیه جماران بیرجند آغاز می شود.

 

 مسئول بسیج جامعه زنان کشور مهمان اجلاسیه شهدای زنان استان

وی عنوان داشت: دکتر مینو اصلانی دبیر ملی اجلاسیه های شهدای بانوان در کل کشور و مسئول بسیج جامعه زنان کشور و حجت الاسلام میرباقری مدرس دانشگاه و حوزه سخنرانان اجلاسیه هستند.

 روستا ادامه داد: پرچم حرم مطهر رضوی و حضرت زینب را در مجلس داریم و بیش از 10 کتاب مربوط به شهدای زن استان رونمایی می شود.

 وی با بیان اینکه بازدید از نمایشگاه " از حرا تا حرم" پایان بخش مراسم است افزود: ثواب اجلاسیه تقدیم به شهیده زینب کمایی شهید شاخص سال می شود که در شاهین شهر اصفهان  توسط منافقین ترور شدند.

 

 108 کتاب در راستای معرفی شهدای استان تألیف شده است

دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره شهدا استان با بیان اینکه در راستای جمع آوری خاطره و سیره توحیدی  شهدا کتاب هایی نوشته شده است گفت: از 108 کتابی که در راستای معرفی شهدای استان تألیف شده بیش از 10 کتاب مربوط به شهدای زن است.

 وی با بیان اینکه زنان به عنوان مؤلف و همکار در تالیف کتب شهدا نقش داشتند افزود:30 کتاب جیبی ویژه شهدای استان تهیه شده که 11 کتاب به شخصیت شهدای زن پرداخته شده است.

 روستا با بیان اینکه 5شهید زن در استان داریم ادامه داد: معصومه سر تنگی تنها شهید دفاع مقدس استان هستند که در اولین روز جنگ به شهادت رسیدند و با وجود اینکه استان ما از مناطق جنگی دور بوده است اما زنان در ستاد پشتیبانی و امداد نقش زیادی داشتند.

 وی خاطرنشان کرد: طوبی تاج ریزی، خاتون مهدیان و لیلا حسنی شهدای جمعه خونین مکه هستند که در سیره عملی شان ثابت می کنند که حق و باطل همیشه وجود دارد. و سال 66 در روز برائت از مشرکین به شهادت رسیدند.

 مسئول بسیج جامعه زنان استان افزود: نسترن خسروی  در روز عاشورا سال 89  در عملیات انتحاری  چابهار به شهادت رسیدند.

 

توزیع کتاب  " زن در منظر امامین جمهوری اسلامی" در مراسم اربعین بین زائرین خارجی

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ سازی چند برنامه تدوین شد اظهار داشت: طبق  پیام رهبر انقلاب به کنگره شهدای زن کشور که از الگوی سوم نام بردند کتابی با عنوان " زن در منظر امامین جمهوری اسلامی" به منظور معرفی زن الگوی سوم به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی چاپ شده و در مراسم اربعین بین زائرین خارجی توزیع شد.

 روستا ادامه داد: ما باید مدام در طول سال سر سفره شهدا بنشینیم در 24 حوزه و 430 پایگاه به برنامه مطالعات زن ، خانواده و سبک زندگی اسلامی کاربردی و کارگاهی پرداخته شده است.

 

 3هزار ختم قرآن کریم در طرح شکوه 2هزار آیه

وی اضافه کرد: با همکاری مدیر کل امور بانوان استانداری و با مشارکت دستگاه های اجرایی طرح شکوه 2هزار آیه اجرا شد چون هر شهید یک آیه عملی استقامت است و 3هزار ختم قرآن انجام شد و دوره های قرآنی از 15نفر تا 40نفر بودند.

 دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره شهدا استان گفت: نصب المان و دو تندیس از شهدای زن در میدان دانشگاه آزاد با همکاری استانداری و شهرداری و کاشت 2هزار درخت مثمر که به نام شهدا پلاک گذاری شود ونامگذاری خیابان به نام 5شهید زن استان صورت گرفته است.

 وی ادامه داد: با تهیه آرشیو از مشارکت زنان در دفاع مقدس 400 قطعه عکس جمع آوری شده است که 20 عکس منتخب روز اجلاسیه رونمایی می شود. سند سه جلدی برای 5 شهید زن استان داریم که توسط ثبت احوال آماده شده است.

 

 اهدای 171 جهیزیه به نیابت از شهدا به نیازمندان در طرح پیوند آسمانی

روستا بیان داشت: با تأسی به سیره شهدا مشاوره ای بانوان در محله ها، خدمت رسانی به خانواده های شهدا و به نیابت از شهدا نذورات فرهنگی، اطعام و افطاری به 16هزار نفر داشتیم .

 مسئول بسیج جامعه زنان استان افزود: اهدای جهیزیه به نیابت از شهدا 71 مورد در پایگاه ها و بیش از 100 جهیزه توسط ادارات  در طرح پیوند آسمانی داشتیم اهدای لوازم التحریر و سیستم رایانه به 295نفر انجام شده است.

 وی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه و 10 روزه به نیابت از شهدا 30 هزار و 555نفر روز از بسیج جامعه زنان داشتیم.

 روستا اظهار داشت: اهدای سبد غذایی به قشر نیازمند تعداد 717 مورد بوده است و حضور مشاوران دستگاه های اجرایی در طرح مفتاح الجنه، دیدار از خانواده های مددجو، اعزام افراد نیازمند 45نفر به کربلا و زیارت نایب الشهید در مراسم حج تمتع امسال انجام شده است .

 وی خاطرنشان کرد: دو سال در کنار فرماندهان دفاع مقدس و مجموعه دست اندرکاران کنگره شهدا هستیم که بنا به سیره شهدا  از ظرفیت های داخلی استان استفاده شده و صرفه جویی و درست مصرف کردن در برگزاری اجلاسیه ها به شدت رعایت شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها