سردار محمدرضا نقدی در یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه قمربنی هاشم (ع) گفت: در کشور ما هیچ کمبودی برای رسیدن به اقتصاد مولد و پیشرو وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۷۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار محمدرضا نقدی در سفر به شهرکرد با حضور در یادواره سرداران و 83شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در دوران دفاع مقدس ، تصریح کرد: اولین شرط اطاعت از خدا، کفر به طاغوت است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه برخی از طاغوت و قدرت های استکباری به لحاظ تجهیزات و تسلیحاتش می ترسند، گفت: پاسخ خدا به این افراد " شهید" است؛ زیرا شهدا حجت خدا بر همه ما هستند.

وی، با اشاره به جایگاه شهید در روز قیامت، ادامه داد: همه انبیاء و اولیای خدا به جایگاه شهید در روز قیامت غبطه می خورند. بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگر هست، جز کشته شدن در راه خدا که بالاتر از آن خوبی دیگری نیست.

این مقام مسئول، در ادامه به وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و شکنجه ساواک و کشتار مردم بیگناه و منتقدین اشاره کرد و با یادآوری این نکته که ملت ما با دست خالی بر طاغوت پیروز شدند، پیشرفت های شگفت انگیز بعد از انقلاب اسلامی را با توجه به انواع فتنه ها و توطئه های دشمنان با ذکر مصادیق در زمینه های علم و فن آوری، بهداشت و درمان، توانمندی نظامی و دفاعی، فن آوری هسته ای، سلول های بنیادین و ...،  برشمرد.

وی، تصریح کرد: انقلاب ما در سال 57 پیروز شد و امروز ملت ما در قله آزادی خواهی جهان ایستاده است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: مسائل اقتصادی امروز کشور ساده ترین مشکلی است که تا به حال انقلاب اسلامی با آن مواجه بوده، چون روزی که دانشجویان مقابل رژیم شاه ایستادند نیروهای مسلح در دست آن رژیم بود ولی ملت با دست خالی مقاومت کرد در صورتی که امروز تمام انرژی زیر پای این ملت است.

وی، به الزامات و نیازمندی های اقتصاد مولد و پیشرو ازجمله؛ انرژی، مواد اولیه، مواد معدنی، علم و فن آوری، نیروی انسانی و نقدینگی، اشاره کرد و افزود:  در کشور ما هیچ کمبودی برای رسیدن به اقتصاد مولد و پیشرو وجود ندارد.

سردار نقدی، با بیان اینکه یک درصد جمعیت جهان و سه درصد منابع و معادن و ذخایر را در اختیار داریم، اظهار کرد: از خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا، امکانات بیشتری داریم. موشک های نقطه زن، چرخه کامل سوخت هسته ای، سلول های بنیادین و ...، نشان گر این است که علم و فن آوری داریم و نیروهای مسلح ما از این علم و فن آوری بیشتر استفاده کرده اند، زیرا تحریم بوده اند و دیگران به فکر واردات نیازمندی ها بوده اند.

سردار نقدی یکی از الزامات اقتصاد مولد را نقدینگی دانست و اظهار داشت: اگر نقدینگی در کشور وجود ندارد، چطور در چهار دقیقه 50 هزار پراید به فروش رفته است؟.

این مقام مسئول، با نکوهش التماس برای فروش نفت و دریافت مبلغ آن، خودباوری و اعتماد به نفس را از اصول مهمی دانست که باید از مکتب شهدا آموخته شود تا کشور بتواند در مقابل تهاجم های اقتصادی و روانی مقاومت کند.

وی، تأکید کرد: منطق مبارزات قبلی، نیاز امروز کشور است. اگر به جای مذاکره و مداهنه با دشمن، راه مبارزه را در پیش بگیریم و به منطق شهدا که خودباوری، اعتماد به نفس و توکل به خداست برگردیم، پیروز خواهیم شد.

سردار نقدی، سوق دادن نقدینگی به سمت تولید، استفاده از ظرفیت های موجود و توجه به اقتصاد مقاومتی و اعتماد به جوانان کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: آسان ترین مشکل ما اقتصاد است. دست ما پرُ پُرِ پُر است؛ فقط باید منطق شهدا را بیاوریم.

وی گفت: روزی که رویکرد دولت ما عوض شود، از دلدادن به مذاکره و دل بستن به این که قرار است خارجی ها بیایند سرمایه گذاری کنند و اقتصاد ما را پیش ببرند، ما قطع امید کنیم، این رویکرد را کنار بگذاریم و رویکردی را که ده سال است حضرت آقا می فرمایند" اقتصاد مقاومتی" ، بیاییم به سراغ ظرفیت های ملی خودمان، به جوانانمان اعتماد کنیم، اعتماد به نفس د اشته باشیم، توکل به خدا داشته باشیم،  خواهید دید، جهشی در این مملکت اتفاق خواهد افتاد، که آنچه پیشرفت های خیره کننده قبل از این و چهل ساله داشته ایم، یادتان خواهد رفت . این قدر ظرفیت کشور ما دارد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پایان بدعهدی دشمنان انقلاب اسلامی را با توجه به بیانات مقام معظم رهبری یادآوری کرد و گفت: هرکدام از شهدایی که برایشان یادواره گرفته ایم اگر امروز می خواستند به ما درس بیاموزند همین حرف را می زدند که باید راه مبارزه را و منطق شهدا را انتخاب کنیم.

ارسال نظرات