کارگاه آموزش «مقاله نویسی» ویژه تالیف دانشنامه دفاع مقدس در ادار‌ه‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز با حضور نویسندگان البرزی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۷۰۲۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، کارگاه آموزش «مقاله نویسی» ویژه تالیف دانشنامه دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز با حضور نویسندگان البرزی برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی نگارش مقالات دانشنامه دفاع مقدس در البرز

پیش از شروع این کارگاه «میرهاشمی» مسئول علمی دانشنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دانشنامه کتاب مرجعی است که به صورت خلاصه و جامع مسائل مربوط به یک موضوع واحد را بیان می‌کند، اظهار داشت: هدف از این کار تولید یک منبع و مرجع معتبر برای پژوهشگران حوزه دفاع مقدس و به نوعی جمع آوری و ثبت آثار و فرهنگ دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: دانشنامه‌های استانی به مدت سه سال است که در دستور کار بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قرار گرفته و در سراسر کشور در 3 مرحله در حال جمع آوری و آماده سازی است. اولین مرحله تعیین و سپس تصویب مداخل است که در تمام استان‌های کشور انجام شده است. مرحله بعدی تشکیل پرونده علمی برای همه مداخل است و مرحله نهایی نگارش مقاله با استفاده از این پرونده‌هاست. نکته قابل ملاحظه اینکه تا کنون بیش از 400 هزار مدخل در سراسر کشور جمع آوری شده است.

میرهاشمی با بیان اینکه استان البرز دهمین استانی است که کارگاه مقاله نویسی را برگزار کرده، گفت: در این کارگاه شیوه مقاله نویسی خاص دانشنامه تدریس می شود که با رویکرد ویژه به مباحث دفاع مقدس تلفیق شده است.

این کارگاه یک روزه با حضور مسئولان دانشنامه کشور، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز و جمعی از نویسندگان فعال در حوزه دفاع مقدس استان البرز برگزار شد. نویسندگان حاضر در این کارگاه جهت نگارش مقالات ویژه دانشنامه دفاع مقدس استان البرز برگزیده خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها