مسئول بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان:
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: دانشجو باید درک درستی از شرایط زمانی خود داشته باشد و حرکات و جنبش های آنان به صورت کنشی باشد نه واکنشی؛ 13 آبان یکی از این جنبش های حرکتی است.
کد خبر: ۹۰۸۷۱۷۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار علیرضا کیخا، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشستی که با محوریت آسیب شناسی جنبش‌های دانشجویی به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در زاهدان برگزار شد افزود: نامگذاری 16 آذر به عنوان روز دانشجو به علت سالروز شهادت  سه تن از عزیزان انقلاب است، و این روز را پیشاپیش به دانشجویان این سنگر داران مقابله با جنگ نرم تبریک می‌گوییم.

وی ادامه داد: سالروز این مناسبت‌ها در تقویم فقط به برگزاری جشن‌ها و نشست‌ها محدود می‌شود و متاسفانه در مورد تبیین و توضیح این ایام مطالبی عرضه نمی‌شود.
 
سرهنگ کیخا اظهار داشت: بهتر است در چنین روز‌هایی به جای برگزاری مجالس جشن که در حال مرسوم شدن است کار گفتمانی صورت گیرد و برای دانشجو از فلسفه وجودی این روز‌ها گفته شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جنبش دانشجویی واژه ایست که سال هاست در دایره واژگانی سیاسی قرار گرفته و در ۲۰ سال اخیر نمود بیشتر داشته است.

کیخا بیان کرد: جنبش‌های دانشجویی باید فارغ از حزب گرایی و تعصب بوده و کارشان جریان سازی باشد.

این مسئول اظهار داشت: دانشجو باید درک درستی از شرایط زمانی خود داشته باشد و حرکات و جنبش‌های آنان به صورت کنشی باشد نه واکنشی؛ ۱۳ آبان یکی از این جنبش‌های حرکتی است.

وی افزود: دانشجو باید نقش جدی در مسائل کشور داشته و پویا، فعال و مطالبه گر باشد.

وی تصریح کرد: به فرمود ه رهبر معظم انقلاب «دانشجو باید منتقد و مسئولان باید پاسخگو باشند و در این باره کسی حق ندارد برچسب ضد انقلاب به آن‌ها بزند».
ارسال نظرات