وهاب کاظمی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در دانشگاه جامع علمی کربردی
فرمانده سپاه اراک گفت: متاسفانه برنامه‌های تدارک ‌دیده‌شده درخصوص مسئله آرمان‌گرایی جوانان در اولویت قرار نگرفته ‌است و دغدغه‌های اصلی دانشجویان، اساتید و مدیران بیشتر در موضوعات علمی و عملی، اشتغال و شهریه‌های دانشگاهی است و به مغوله آرمان‌گرایی کمتر پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۲۰۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگذاری بسیج استان مرکزی ازاراک؛ سرهنگ پاسدار محمدرضا عسکری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در جمع دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان پیرامون 16 آذر و روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید آرمان‌گرایی درستی در پیش گرفته و در این مسیر سایر جنبه‌های این مسئله را نیز در نظر داشته باشند.
وی در ادامه تبیین کرد: اساتید و مدیران دانشگاهی نیز در این مسیر می‌بایست برنامه‌ها و نقطه‌نظراتی ارائه دهند که دانشجویان را به‌گونه‌ای کاملا انقلابی و پرانرژی برای دستیابی به اهداف عالی انقلاب هدایت نمایند.
این مسئول با اشاره به وظایف مدیران دانشگاهی مطرح کرد: نقش مدیران دانشگاهی را نیز در این حوزه نمی‌توان فراموش کرد که بی‌شک از مهم‌ترین وظایف آن‌ها ایجاد فضاهایی مناسب با سمت‌وسوی آرمان‌گرایی‌های انقلابی دانشجویان خواهدبود.

عسکری همچنین تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌های تدارک ‌دیده‌شده درخصوص مسئله آرمان‌گرایی جوانان در اولویت قرار نگرفته ‌است و دغدغه‌های اصلی دانشجویان، اساتید و مدیران بیشتر در موضوعات علمی و عملی، اشتغال و شهریه‌های دانشگاهی است و به مغوله آرمان‌گرایی کمتر پرداخته می‌شود.

عسکری با بیان اینکه رابطه متقابل جامعه و دانشگاه یک رابطه انفکاک‌ناپذیر بوده، هست و خواهد بود، گفت: در اکثر جنبش‌های دانشجویی ایران معاصر این موضوع رابطه دینامیک داشته؛ به ویژه تحولات اجتماعی که ما در دانشگاه با آن روبرو بودیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ نظام و سیستم سیاسی و قدرتی نمی‌تواند تاثیر سترگ دانشگاه بر جامعه و خاستگاه جنبش‌های اجتماعی دانشجویان را سرکوب کند، تصریح کرد: این مسیر درسی است که تاریخ آن را به یکایک افراد جامعه داده که دانشگاه سرای آزادی و اردوگاه بلند سخن گفتن بدون هیچ گونه غرضی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر اینکه دانشجو و دانشگاه نباید زیر قیمومیت جریانی خاص تنفس کند، افزود: دانشجو می خواهد برای آزادی، امنیت و استقلال کشور آزاد باشد و قدرت گفتن نقد آگاهانه را نیز داشته باشد تا بتواند مردم جامعه را به آرمان های تاریخی جامعه پیوند بزند که آرمان تاریخی جامعه چیزی جز استقلال و آزادی نیست.
وی اضافه کرد: دانشجو چیزی بیشتر از آزادی و استقلال و امنیت برای جامعه نمی خواهد و به بیشتر از آن نیاز ندارد اما آنچه که مهم است دانشجو می‌داند مسیر زندگی‌اش چیست و چیستی آن در همه تفکرهای دانشجویی مبارز می‌توان مشاهده کرد.
وی در پایان افزود: بدیهی است که غالب دانشجویان و تشکل های انقلابی همچون گذشته با بصیرت و هوشیاری، آرمان های ایرانی اسلامی را در همه ابعاد دنبال می کنند و در راه مجاهدت علمی و فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. ان شاءالله این نسل پر انرژی و فهمیده مشکلات پیش روی کشور را بر طرف خواهد کرد و آینده ای به مراتب شکوهمند تر را برای ایران اسلامی رقم خواهد زد.

ارسال نظرات