معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور

90 درصد بدافزارها جاسوسی می‌کنند

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بیش از 90 درصد بدافزارهای غیر بومی فعالیت‌هایی جاسوسی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۸۷۲۴۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، غلامعلی حیدری  امروز در همایش رابطین پدافند غیرعامل لرستان، بیان کرد: با پیشرفت علم و تکنولوژی تهدیدها نیز حالت فرآورانه مابانه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در دیداری که مسوولان پدافندی کشور با مقام معظم رهبری داشتند ایشان بر اهمیت این موضوع تاکید خاصی داشتند، افزود: بیشتر تاسیسات در کشور با یکدیگر مرتبط بوده برای مثال حوزه برق با ده‌ها صنعت مرتبط بوده و در صورت آسیب دیدن این بخش بسیاری از اماکن حیاتی کشور با مشکل روبرو می‌شوند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید تهدیدهای دشمن را شناخته و راه‌های مقابله با آنان را پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهدیدهای دشمن باید راهکارهای متفاوتی پیدا کنیم برای مثال در حوزه برق باید تمامی زیرساخت‌هایی که در امر خدمات‌رسانی حیاتی هستند، اقدام به تأمین برق اضطراری در مراکز خود کنند.

حیدری با بیان اینکه 60 درصد از خوراک نیروهای برق کشور گاز بوده و در صورت رفتن گاز بخشی عظیم از تولید برق کشور با مشکل روبرو می‌شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای حرکت پدافندی غیرعامل بخشی از برق مورد نیاز خود را از انرژی‌ خورشید تهیه کنند.

وی با بیان هدف نهایی پدافند غیرعامل باید آماده‌سازی کشور در مقابل تهدیدها، کاهش آسیب‌پذیری ، تداوم فعالیت‌های ضروری باشد، تصریح کرد: تمامی استان‌ها باید طرح جامع پدافندی تهیه نمایند و علاوه بر آن تهدیدها و آسیب‌پذیری‌های استان خود را  در تمامی حوزه‌ها مشخص کنند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: باید حوزه سایبری را مدیریت کنیم و نباید نسبت به تهدیدهای فضای سایبری نگاهی خوش‌بینانه داشته باشیم؛ برای مثال برای مقابله با تهدیدهای سایبری اکثر دستگاه از بدافزارها استفاده می‌کنند، این در حالی است که بیش از 90 درصد بدافزارهای غیر بومی فعالیت‌هایی جاسوسی انجام می‌دهند که برای مقابله با این عامل باید از بدافزارها بومی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار