حجت الاسلام مقربی در گفتگو با بسیج مطرح کرد:
حجت الاسلام مقربی در گفتگو با بسیج مطرح کرد: آیت الله شهید مدرس ؛ نماینده مجلسِ ترازِ انقلاب اسلامی
کد خبر: ۹۰۸۷۲۷۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
حجت الاسلام والمسلمین مهدی مقربی کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار به مناسبت «سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس» اظهار داشت:مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه رفیعی برخوردار است به طوری که حضرت امام راحل (ره) از نمایندگان مجلس به عنوان عصاره فضائل ملت یاد کرده و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مجلس را مظهر تحقق مردم سالاری دینی می‌دانند.
وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله سید حسن مدرس (ره) به عنوان نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:امروزه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید الگوی خود را شهید مدرس قرار دهند و در ابعاد مختلف رفتار و گفتار و عملکرد، خود را با شاخصِ ویژگی‌های شهید مدرس بسنجند تا هم خود و هم مردم که موکلان آن‌ها هستند بدانند که تا چه میزان در انجام وظایف نمایندگی موفق بوده اند!
مقربی با اشاره به ویژگی شهامت و شجاعتی که در مرحوم شهید مدرس بود اظهار داشت:مرحوم آیت الله مدرس در شجاعت و شهامت شخصیتی کم نظیر بود و علی الخصوص در مسائلی که مربوط به استقلال کشور می‌شد با شهامت موضع می‌گرفت و مداخله می‌نمود و این انتظاری است که امروزه مردم از وکلای خود در مجلس شورای اسلامی دارند که در مسائلی که استقلال کشور را مورد خدشه قرار می‌دهد به بهانه تصویب اسناد بین المللی از قبیل: FATF منفعلانه برخورد نکنند و استقلال کشور را از سر ترس و طمع با بیگانگان معامله نکنند!
وی افزود: با پذیرش FATF ما باید اطلاعات تمام صرافی‌های کشور را و  اطلاعات بانکی سپاه پاسداران و نیروی قدس را در اختیار این کارگروه بیگانه قرار بدهیم در حالی که این کارگروه، سپاه پاسداران و نیروی قدس و نیروی مقاومت و انصارالله را در لیست سیاه خود قرار داده است و قید نموده که کشور‌های امضاء کننده‌ی این سند نباید تعامل بانکی با این سازمان‌ها داشته باشند. آیا اگر امثال شهید مدرس در مجلس بودند احدی به خود اجازه تصویب این خود تحریمی را می‌داد؟!
کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار با اشاره به ویژگی مردم داری شهید مدرس اظهار داشت:آیت الله شهید مدرس بسیار مردم دار بود و به گواه تاریخ او همیشه از فاصله طبقاتی که بین قاطبه مردم و مسئولین در دوران طاغوت وجود داشت انتقاد نموده و خود در زندگی ساده زیست بود به طوری که او وقتی دخترش بیمار شد، پزشک اعلام کرد، باید در شمیران که از نظر آب و هوا بهتر است، ساکن شود، اما مدرّس گفت: «همه فرزندان ایران بچّه‌های من هستند. دوست ندارم فرزند من جای خوش آب و هوا باشد، ولی بچّه‌های مردم از آن بی بهره باشند».
مقربی افزود: این در حالی است که متاسفانه بعضا شنیده می‌شود که در این اوضاع کشور که مردم با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند یک نماینده مجلس به جز حقوق نمایندگی از چند شرکت دولتی و وزارتخانه دولتی بابت کار‌هایی که در حیطه وظایفش نیست مبالغ سنگین به عنوان حقوق و پاداش دریافت می‌کند. مردم باید بدانند آن مجلسی عصاره فضائل ملت است و آن مجلسی مظهر تحقق مردم سالاری دینی است که امثال شهید مدرس در آن ابتکار عمل را به دست داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها