سياسي

چرا سپاه پول‌هاي ملت ايران را در کشورهايي، چون سوريه و عراق هزينه مي‌کند؟

حجم هزينه‌هاي ايران در منطقه براي تأمين امنيت ملي و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان رقم بسيار ناچيزی است. اگر بخواهيم اين رقم ناچيز را تصور کنيم، کافي است به دو عدد توجه شود. آقاي ترامپ با صراحت گفت: آمريکا طي 17 سال گذشته (از سال 1380 تا 1397) هفت هزار ميليارد دلار در جنگ‌هاي خاورميانه هزينه کرده و هيچ دستاوردی نداشته است.
کد خبر: ۹۰۸۷۲۷۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ شبکه‌های ماهواره‌اي و همچنين شبکه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي سپاه را متهم می‌کنند که پول‌هاي ملت ايران را در کشورهايي، چون سوريه و عراق هزينه مي‌کند و اگر اين پول‌ها در ايران هزينه مي‌شد، اکنون ملت ايران چنين مشکلات اقتصادي را نداشت، پاسخ چيست؟

اين نوع تبليغات که در حجم وسيع در حال انجام است، دروغ بزرگی بيش نيست. آنان اين دروغ بزرگ را مي‌گويند و به شکل‌هاي گوناگون آن را تکرار مي‌کنند، تا شايد بتوانند نظام اسلامي را تحت فشار افکار عمومي در داخل ايران، وادار به عقب‌نشيني از سياست‌هاي منطقه‌اي‌اش کنند.

همه مي‌دانند تروريسم در منطقه دست‌پرورده آمريکايي‌ها و متحدان آنان از قبيل صهيونيست‌ها و سعودي‌ها است. آنان از طريق جنگ نيابتي به دنبال شکست مقاومت و مقابله با جمهوري اسلامي بودند که ناکام ماندند. براي اثبات دروغ بودن اين حرف‌ها، توجه به نکات زير کفايت مي‌کند:

الف‌ـ حضور ايران به صورت مستشاري در عراق و سوريه از طريق سپاه، با هدف تأمين منافع ملي و در صدر اين منافع امنيت ملي ايران انجام گرفت. اگر اين حضور در سال‌هاي اخير نبود، اکنون چه بسا شهرهايي از ايران به مراتب ويران‌تر از شهرهاي سوريه و عراق شده بود و از اين امنيت مطلوب هم خبري نبود.

ب‌ـ ايران هيچ پولي در عراق که درآمد نفتي دارد، خرج نکرده و دولت عراق تأمين‌کننده همه هزينه‌هاي برقراري امنيت در کشور بوده است.

ج‌ـ حجم هزينه‌هاي ايران در منطقه براي تأمين امنيت ملي و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان رقم بسيار ناچيزی است. اگر بخواهيم اين رقم ناچيز را تصور کنيم، کافي است به دو عدد توجه شود. آقاي ترامپ با صراحت گفت: آمريکا طي 17 سال گذشته (از سال 1380 تا 1397) هفت هزار ميليارد دلار در جنگ‌هاي خاورميانه هزينه کرده و هيچ دستاوردی نداشته است.

طبق آمار رسمي دولت ايران، درآمد ارزي جمهوري اسلامي در اين سال‌ها حدود 1250 ميليارد دلار بوده است. به عبارتي درآمد کل دولت ايران در 17 سال، حدود يک ششم پولي بوده که آمريکايي‌ها در اين منطقه براي سلطه بر ملت ما هزينه کرده‌اند. از اين رقم معمولاً ساليانه کمتر از چهاردرصد به بودجه دفاعي کشور اختصاص يافته و از اين بودجه دفاعي، رقم ناچيزي به تأمين امنيت در منطقه تعلق گرفته است. با يک حساب سرانگشتي مي‌توان گفت، در برابر هر چند صد دلاري که آمريکايي‌ها در اين منطقه خرج کردند تا ايران را نابود کنند، جمهوري اسلامي يک دلار هزينه کرده و دشمن را ناکام کرده است.

منبع: سایت بصیرت

ارسال نظرات