به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد
به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان همایش بزرگ جوان و انقلاب درآستانه ۱۶ آذر روز دانشجو در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۰۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گفت:به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان همایش بزرگ جوان و انقلاب درآستانه ۱۶ آذر روز دانشجو در سالن آمفی تئاتر دانشگاه با حضور پرشور دانشجویان اساتید،ریاست دانشگاه واحد و معاونت دانشجویی،سرهنگ مهدوی فرد فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان،نماینده نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت سپاه سیرجان وباسخنرانی سرهنگ شمس الدینی فرمانده اسبق ناحیه مقاومت سپاه سیرجان و بااجرای رضا احمدی از تهران خواننده حماسی رسانه ملی برگزار شد.

علی سلیمی خاطرنشان کرد:باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی ؛جوان انقلابی خود را مدیون اسلام وانقلاب می داند و مومن به انقلاب و مبانی و به آینده انقلاب ونظام اسلامی امیدوار است و جوان انقلابی دوستدار انقلاب و نظام اسلامی ومعتقد به آرمانهای انقلاب است.

در ادامه این همایش دکتر یعقوبی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: دانشگاه پایگاه اصلی انقلاب است و بسیج دانشجویی در دانشگاه ها یک تشکل دانشجویی است اما با سایر تشکل ها متفاوت است و تفاوت بسیج دانشجویی با سایر تشکل ها فراجناحی بودن است یعنی بسیج دانشجویی در هیچ جناح سیاسی هضم نمی شود.

یعقوبی افزود: «بسیج در مواقع لزوم قوی، دقیق، مستدل و به هنگام عمل می کندو دانشجوی انقلابی در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی ثابت قدم است و در صف اول دفاع از آرمانها وارزشهای انقلابی حضور دارد و نسبت به دشمنی های دشمنان حساس و خروشناک است و بدنبال کسب علم ودانش است.

در ادامه سخنران مراسم شمس الدینی گفت:روزدانشجو، در ایران به ۱۶ آذر اطلاق می‌شودکه این روز، به یادسه دانشجو(مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچیو مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مردادهمان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می شود.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با خصوصیات مهمی که جوانان دارندگفت:این خصوصیات انرژی، امید، ابتکار است و اگر شما جوانان این سه خصوصیت را در خودتان بوجود آورید، در هر شرایطی و در همه ی زمینه ها موفق خواهیدبود پس بنابراین جوان اولا، باید احساس مسولیت کند یعنی واقعا خودش را مسئول بداند و بخواهد که زندگی را با پای خودش پیش ببرد و حرکت کند و مثل پر کاهی در امواج حوادث نباشد و ثانیا، با ایمان حرکت کند که ایمان نقش بسیار مهمی در پیشرفت در همه ی میدان ها و نیز پیروزی بر همه ی موانع دارد.

فرمانده اسبق ناحیه مقاومت سپاه سیرجان ادامه داد: دانشجویان باید انقلابی فکر کنند و انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند و دانشگاه و دانشجو نماد بصیرت در انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد:شروع انقلاب اولین تشکل سیاسی هماهنگ با امام راحل تشکل دانشجویی بوده است که دانشگاه تهران می شود مبداءاصلی حرکت امام راحل و نقطه هماهنگی گردهمایی های انقلابی بود و در تمام چهل سال گذشته در تمام افتخارات انقلاب اسلامی جوانان و نو جوانان دانشجو نقش ویژه ای داشته اند و در خیلی از افتخارات نقش محوری داشته اند.

فرمانده اسبق سپاه سیرجان گفت: جوانان دانشجو امروز مایه افتخار و مباهات نظام جمهوری اسلامی اند و حضور صدها هزار نفر نوجوان و جوان دانشجو دل از آسایش و شهر خود کنده و درسخت ترین شرایط ممکن از روی عشق و ایثار از جان و مال خود در قالب گروه های جهادی برای راحتی دیگران ایثار میکنند.

وی گفت: درهیچ کجای جهان به جز از ایران چنین جوانانی یافت نمی شود و این یک سرمایه عظیم است که می تواند ایران را به برترین نقطه های عزت و سربلندی و عطف رساند و این سرمایه عظیم همواره باید مایه فخر نظام و عزتمندی مسئولان نظام باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات