مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی:

۷ هزار نفر بیکار در خانواده شاهد و ایثارگر خراسان رضوی وجود دارد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: هفت هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگر و شاهد خراسان رضوی بیکار هستند و یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ولی دولت استخدام ندارد.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۱۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
حجت الاسلام حسین معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص فرایند بیمه تکمیلی جامعه ایثارگری اظهار داشت: برابر مصوبه دولت در ۱۵ مهرماه قرار بر این شد که شاغلین دستگاه‌ها بیمه تکمیلی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید از اول آبان ماه با بیمه دی قطع همکاری کرد و به بیمه خود ادارات بازگشت، خاطرنشان کرد: به همه ادارات ابلاغ شده که بحث بیمه تکمیلی ایثارگران را انجام دهند و اکثر سازمان‌ها انجام شده و تنها آموزش و پرورش، جهاد و تامین اجتماعی مشکل اعتباری دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین ادامه داد: امیدواریم که تا یک ماه آینده این مشکل در بحث شاغلین حل شود و در خصوص غیر شاغلین نیز همانند گذشته بنیاد شهید خدمات بیمه‌ای را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری خراسان رضوی، تصریح کرد: هفت هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگر و شاهد خراسان رضوی بیکار هستند و یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ولی دولت استخدام ندارد و بدنبال کوچک سازی است.

معصومی با بیان اینکه باید از توان بخش خصوصی و تسهیلات اشتغال برای خانواده شاهد و ایثارگر استفاده کرد، افزود: استخدامی وجود ندارد و تنها در قالب آزمون صورت می‌گیرد و فرزندان جامعه ایثارگری می‌توانند از تسهیلات و طرح‌های اشتغال زایی استفاده کنند و از امکانات موجود بهره بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۵۸ درصد گلزار شهدا در سطح استان ساماندهی شده اند، اذعان کرد: امیدواریم که ساماندهی تک مزاری و دو مزاری‌ها را تا پایان سال به ۹۵ درصد برسانیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار