کد خبر: ۹۰۸۷۳۱۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در حالی که بیش از یک ماه از زمان وعده داده شده اروپا برای ارائه بسته سازوکار ویژه تبادلات مالی می‌گذرد هنوز دستگاه دیپلماسی کشورمان و برخی از سیاسیون با وجود خروج یک جانبه آمریکا از برجام، کشور را در فریز اتمی نگه داشته اند و چشم امیدشان به اروپاست تا کانال ویژه مبادلات مالی را راه اندازی کند؛ و در تقلای بوجود آوردن شرایط موردنظر اروپا در اجرای FATF هستند؛ و ریس محترم دستگاه دیپلماسی کشور در یک نوع خودزنی سیاسی، اتهام پولشویی گسترده در کشور را مطح می‌کند تا راه را برای تصویب لوایح FATF هموار نماید.

در این حال فرانسه و انگلیس در پیروی از آمریکا، اتهام خروج ایران از قطعنامه ۲۲۳۱ را به بهانه آزمایش موشکی مطرح و سعی در متهم کردن ایران هستند و با ارجاع موضوع به شورای امنیت سازمان ملل در خواست نشست اضطراری می‌کنند.

اما گویا دستگاه دیپلماسی کشور در خواب است و بجای اعتراض به سرکوب گسترده و خشن و کشتار معترضان در پاریس و حمله به این منافقین بین المللی فقط نظاره گر میدان است.

حال آنکه می‌توان با احضار سفیر فرانسه و اعتراض به نقض حقوق بشر و رفتار سرکوب گرایانه و خشن دولت فرانسه و کشتار معترضین در آن کشور که خود را مهد دموکراسی می‌داند موضع خود را در مسایل گوناگون تقویت کرد و پاسخی به رفتار‌های آنان در تعلل در راه اندازی کانال ارتباط ویژه تبادلات مالی و بهانه تراشی‌های آنان برای خدشه در قطعنامه ۲۲۳۱ و ارائه تفسیر‌های دل خواه از این قطعنامه داد.

همانگونه که آنان با کوچکترین حرکتی در داخل کشور سعی در بزرگنمایی رسانه‌ای و تبلیغی می‌نمایند و با احضار سفیر و یا گفتگو‌های رسانه‌ای، کشورمان را به نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان متهم می‌کنند تا با فشار امتیازات بیشتری را کسب نمایند و کشور را در حالت انفعال قرار دهند، که گویا موفق هم بوده اند.

بیش از دو هفته از اعتراضات سراسری در فرانسه می‌گذرد و تا کنون بیش از هزارنفر زخمی و ۴ نفر کشته شده اند و تعداد زیادی نیز بازداشت شده اند. وقت آن است دستگاه دیپلماسی کشورمان با شجاعت مراتب اعتراض و نگرانی خود را بابت برخورد خشن و سرکوب اعتراضات و کشتار معترضان و نقض حقوق بشر به گوش جهانیان برساند.
 
به قلم سید یحیی هاشمی مقدم
ارسال نظرات
پر بیننده ها