خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهید مدافع حرم محمدحسن دهقانی در پردیسان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۶۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مراسم چهلمین روز شهید مدافع حرم محمدحسن دهقانی در پردیسان قم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم یادبود چهلمین روز شهادت شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن دهقانی با حضور پرشور مردم و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد حضرت زینب (س) منطقه پردیسان قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری طی سخنانی در این مراسم، حسرت خوردن و غبطه بر مقام شهدا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شهدا زنده بوده و در نزد پروردگار عالمیان روزی می‌خورند، و هرکسی که فکر کند شهید زنده نیست در منجلاب دنیایی گرفتار است.
وی با تأکید بر لزوم آشنا کردن مردم با تکالیف خود از سوی روحانی مجاهد گفت: در صورت آشنایی مردم با تکالیفشان، هیچ‌چیزی از خداوند در مزد تکلیف مداری‌شان جز شهادت نخواهند خواست.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهادت مزد زندگی مجاهدانه است، افزود: هرکسی میخواهد مجاهد صادق باشد حتماً باید روند رو به رشد مجاهدانه به‌سوی رسول اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) داشته باشد.
ماندگاری با تأکید بر اینکه تبیین درست تکلیف مردم یکی از وظایف روحانیون مجاهد است، خاطرنشان کرد: تبیین موقت بودن دنیا برای مردم، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و شکل‌گیری فرهنگ مجاهدت در میان آن‌ها سبب دل نبستن مردم به دنیا شده و مانع از وقوع بسیاری آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
وی با بیان انواع مجاهدت ابراز کرد: اگر انواع جهاد فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی در میان مردم شکل بگیرد پابه‌پای رهبر معظم انقلاب می‌توان در برابر دشمنان ایستادگی کرد و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کرد.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مجاهدت شروع و ادامه یافته است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم همچون شهدا فرهنگ مجاهدت را در میان مردم تسری دهیم می‌توانیم این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) پیوند دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها