عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه زندگی مسئولین قبل و بعد از مسئولیت باید شفاف باشد، گفت: وقتی امروز جامعه در فقر به سر می‌برد زندگی مسئولین هم باید همانند جامعه حرکت کند.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۳۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: امروز هر مسئولی که وارد عرصه مسئولیت می‌شود باید زندگی‌اش شفاف باشد و پس از مسئولیت نیز به همین ترتیب باید به صورت شفاف میزان دارایی‌اش مشخص باشد. 

وی افزود: اگر ما امروز به وصیت‌نامه امام (ره) که در گوشه و کنارها خاک می‌خورد و فقط در دانشگاه‌ آن هم در مقطعی از آن یک امتحان کتبی گرفته می‌شود عمل کنیم. آنچه که در این وصیت‌نامه آمده و همچنین رهنمودهای امام (ره) در مورد کارگزاران نظام باید مورد عمل قرار گیرد. 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: امام (ره) از روز اول فرمودند افراد متخصص و متعهد اگر در رأس کار قرار بگیرند نظام هیچ مشکلی نخواهد داشت آدم متخصص و متعهد ایمانش اجازه نمی‌دهد از حریم کاری خود خارج شود و تعهد در واقع همین است.

افتخاری خاطرنشان کرد: فردی که مسئولیت را قبول می‌کند باید میزان دارایی‌اش در قبل و بعد از مسئولیت مشخص باشد و این گونه نباشد که فردی در فقر مطلق به سر ببرد و مسئولی از درجه صفر به درجات عالی برسد و این رویه‌ها مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد.

وی در پایان، گفت: اگر چه رزق و روزی حلال مورد تأیید اسلام است اما اینکه ما به گونه‌ای عمل کنیم که به اشرافی‌گری برسیم از نظر اسلام مردود است. وقتی امروز جامعه در فقر به سر می‌برد زندگی مسئولین هم باید همانند جامعه حرکت کند. 

به گزارش  خبرگزاری فارس، سوژه ای با عنوان «شفاف‌سازی اقتصادی مسئولین دولتی و نمایندگان قبل و بعد از مسئولیت» در صفحه «فارس من» ثبت شده است که در آن مخاطبان تصریح کرده اند: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئولین غیر از مسائل امنیتی و نظامی چیزی را از مردم پنهان نکنند. شفافیت در این موضوع باعث اعتماد مضاعف مردم به مسئولین شده وهمچنین تحمل مشکلات موجود برای مردم به مراتب آسانتر می‌گردد.

ارسال نظرات