خبرهای داغ:
معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: سن نیرو‌های دستگاه قضایی کاهش یافته و اکنون میانگین سن این نیرو‌ها ۴۰ سال است و نیرو‌های دستگاه قضا به دلیل جوان بودن آموزش پذیرتر شدند.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۵۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کاهش سن نیرو‌های دستگاه قضا/ میانگین سنی نیرو‌های قوه قضائیه ۴۰ سال است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی ظهر امروز در نشست معاونان منابع انسانی دادگستری‌های کل کشور در قم با اشاره به ویژگی‌های قوه قضائیه اظهار کرد: رکن اصلی در دستگاه قضایی سرمایه انسانی است و برای توسعه این سرمایه، معاونت منابع انسانی در قوه قضائیه ایجاد شد.

وی ادامه داد: توسعه دانش، مهارت و سلامت در کانون اصلی توجه معاونت منابع انسانی قوه قضائیه قرار دارد و ارتقاء دستگاه قضایی در گروی ارتقاء این پارامتر‌ها است، اصل کار قضایی یک کار دانش محور است و باید دانش در دستگاه قضایی توسعه پیدا کند.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه افزود: وظیفه اصلی این معاونت ایجاد بستر برای توانمندسازی نیرو‌ها در دستگاه قضایی است، البته این مساله به معنای توانمند نبودن کارکنان دستگاه قضایی نیست.

امینی دانش تولید شده در دستگاه قضایی را جزو سرمایه‌های این دستگاه دانست و تصریح کرد: در آرا و نظریات دستگاه قضایی، دانش حقوق مجسم می‌شود و باید این دانش ارتقا و توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: مساله آموزش در دستگاه قضایی صرفا به معنای برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی نیست، عرضه و طبقه بندی و ترویج دانش تولید شده در دستگاه قضایی نیز جزو امور آموزشی است.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه افزود: اگر بتوانیم چرخه دانش را به خوبی در دستگاه قضایی مدیریت کنیم، یک هوشمندی سیستمی در این دستگاه به وجود می‌آید، معاونت منابع انسانی دستگاه قضایی باید در کنار قضات باشد.

امینی توسعه دانش در دستگاه قضایی را ضروری دانست و تصریح کرد: این مساله باید دغدغه معاونان منابع انسانی دادگستری‌ها باشد تا قضات از دانش به روز بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: اگر آموزش‌ها در دستگاه قضایی خوب باشد، آرای بهتر و مستندتری در این دستگاه خواهیم داشت. دانش باید به سهولت در اختیار قضات قرار بگیرد و بازتولید و توزیع دانش جزو امور انجام شده در بخش آموزش دستگاه قضایی است.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه افزود: دستگاه قضایی با مردم سر و کار دارد و باید توانمند‌های کارکنان و قضات قوه قضائیه برای ارتباط با مردم بالا برود، بسیاری از اعتراضات منعکس شده به دستگاه قضایی ریشه در ضعف توانایی ارتباط با مردم دارد، برای بالا بردن رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی باید بر روی ارتقاء مهارت‌های کارکنان و قضات این دستگاه تلاش صورت بگیرد.

امینی مولفه‌های تصمیم گیری را تنها منحصر به دانش ندانست و تصریح کرد: سلامت در دستگاه قضایی هم مربوط به سلامت اشخاص و هم مربوط سلامت در روابط است، فلسفه دستگاه قضایی مقوله عدالت است و عدالت یکی از ارکان اخلاق است، برای اجرای عدالت باید قاعده سلامت در کارکنان دستگاه قضایی جاری باشد.

وی ادامه داد: ادبیات زیادی در کشور‌های مختلف در زمینه سلامت دستگاه قضایی تولید شده است و همه دنیا در این خصوص دغدغه دارد، باید در این خصوص در دستگاه قضایی برنامه ریزی صورت بگیرد.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تلاش‌های خوبی در دستگاه قضایی برای ارتقای سه گانه دانش، مهارت و سلامت صورت گرفته است، اما نیاز به تفکر دوباره در این خصوص داریم، سن نیرو‌های دستگاه قضایی کاهش یافته و اکنون میانگین سن این نیرو‌ها ۴۰ سال است و نیرو‌های دستگاه قضایی به دلیل جوان بودن آموزش پذیرتر شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها