خبرهای داغ:
نماینده شیخ عیسی قاسم با تأکید بر اینکه سلب تابعیت یک اعدام روحی و روانی است که آل خلیفه از آن برای اعمال فشار به انقلابیون استفاده می‌کند، گفت: آل سعود تا امروز بیش از ۷۰۰ نفر از بحرینی‌های اصیل را سلب تابعیت کرده و در حال حاضر خارجی‌ها بر ملت بحرین حاکم هستند.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۶۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شیخ عبدالله دقاق در نشست خبری با عنوان «بحرین؛ قیام مظلوم» که پیش از ظهر امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به اینکه خاندان آل خلیفه در سال ۱۷۸۳ از مناطق دیگر به بحرین منتقل شدند و بیش از ۲۰۰ سال در این کشور با ظلم و ستم حکومت می‌کنند، اظهار کرد: طبق اسناد تاریخی موجود هر ۱۰ سال یک انقلاب در بحرین علیه ظلم، مفاسد سیاسی و اقتصادی آل خلیفه شکل‌گرفته است که یکی از مهم‌ترین این قیام‌ها از ۱۴ فوریه ۲۰۱۴ شکل گرفت و امسال در سال هفتم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس و شورای شهر اخیر در بحرین بیشتر به یک شوخی شبیه است، اظهار کرد: حکومت آل خلیفه ۶۸ درصد مشارکت مردم در این انتخابات را اعلام کرده که طبق اطلاعات انقلابیون، آمار کمتر از ۳۰ درصد است. یعنی بیش از نیمی از آمار، غیرواقعی اعلام‌شده و ما این انتخابات نمایشی را محکوم می‌کنیم.

نماینده شیخ عیسی قاسم با تأکید بر اینکه مجلس برآمده از این انتخابات نمایشی توسط آل خلیفه مردمی نیست و به دنبال اجرایی شدن اعمال و نیات شوم آل خلیفه است، گفت: ما این انتخابات را قبول نداریم و باید انتخابات مجدداً زیرنظر سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی با حضور رسانه‌های بین‌المللی به‌صورت آزاد برگزار شود تا بتوانیم در انتخاباتی آزاد اراده واقعی مردم بحرین را به دنیا نشان دهیم.

شیخ دقاق ادامه داد: همچنین در خصوص حکم اخیر دادگاه آل خلیفه که حبس ابد برای شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق بحرین صادر کرده اعتراض مردم انقلابی بحرین را اعلام و این اقدام غیرقانونی را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هرگونه حکم اعدام، زندان و سلب تابعیت برای علما و مردم انقلابی بحرین به‌شدت محکوم است، ابراز کرد: حکم شیخ علی سلمان برای تحریم انتخابات نمایشی در سال ۲۰۱۶ بود و وی انتخابات اخیر در سال ۲۰۱۸ را نیز تحریم کرد و اگر شیخ علی از تحریم این انتخابات نمایشی دست برمی‌داشت قطعاً حکومت آل خلیفه وی را زندان نمی‌کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه بحرین با تأکید بر اینکه سلب تابعیت یک اعدام روحی و روانی است که آل خلیفه از آن برای اعمال فشار به انقلابیون استفاده می‌کند، بیان کرد: در این مدت اخیر نیز دو حکم اعدام و سلب تابعیت برای یک خانواده انقلابی در بحرین صادرشده که ما به آن اعتراض داشته و این احکام را محکوم می‌کنیم.

شیخ دقاق از تأسیس دانشگاه توسط بن عبدالله آل خلیفه خبر داد و گفت: حکومت بحرین با این کار می‌خواهد سیطره دینی بر این کشور پیدا کند تا سیطره مذهب بر مذهب دیگر را رقم بزند که ما این وضعیت را قبول نمی‌کنیم و تشکیل این دانشگاه را محکوم کرده و خواستار آزادی ادیان و مذاهب به ویژه شیعه اثنی عشری در این کشور هستیم.

وی با اشاره به تخریب ۳۸ مسجد با ورود عمال سعودی به کشور بحرین برای سرکوب انقلابیون گفت: ما از آل خلیفه و حکومت بحرین می‌خواهیم بازسازی مساجد تخریب‌شده را انجام داده و فشار بر علما و دستگیری انقلابیون را خاتمه دهد. آل خلیفه به دنبال سیطره بر مساجد، حسینیه‌ها و علماست که ما این شرایط را نمی‌پذیریم.

نماینده آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در تشریح آخرین وضعیت جسمی این عالم مجاهد اظهار کرد: این عالم مجاهد تاکنون چهار عمل جراحی را انجام داده و وخامت حال وی به دلیل سه سال محاصره ایشان در منزل است و ما مسؤولیت سلامت ایشان را بر عهده آل خلیفه و در صدر آن پادشاه این کشور میدانیم. بحرین کشور آیت‌الله عیسی قاسم است و حق‌دارد هر موقع خواست به این کشور بازگردد و ما از آل خلیفه لغو ممنوعیت ورود ایشان به این کشور را مطالبه می‌کنیم.

شیخ دقاق کابینه تازه تشکیل‌شده در بحرین را همان کابینه سابق با تغییراتی اندک برشمرد و گفت: این کابینه ادامه‌دهنده بحران در بحرین است و اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. ما به دنبال کابینه‌ای هستیم که اجابت‌کننده خواسته و اراده مردم باشد نه دست‌نشانده و مجری خواسته‌های آل خلیفه ظالم.

وی افزود: بحث تابعیت دادن غیر کارشناسی و غیر علمی به خارجی‌ها نیز در بحرین به‌عنوان خطری بزرگ برای این کشور و منطقه مطرح بوده و امنیت اجتماعی مردم بحرین را نشان گرفته است. آل سعود تا امروز بیش از ۷۰۰ نفر از بحرینی‌های اصیل را سلب تابعیت کرده و در حال حاضر خارجی‌ها بر ملت بحرین حاکم هستند که این شرایط آتش زیرخاکستری است و وضعیت خطرناکی را پیش روی بحرین قرار داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه بحرین با تأکید بر اینکه ما از آل خلیفه می‌خواهیم با ملت بحرین صلح و آشتی کند، تصریح کرد: باید در این کشور مجلس مؤسسان تأسیس شود تا مجلسی که توسط مردم با آزادی کامل تشکیل‌شده بتواند قانون اساسی جدید و مطابق بااراده ملت را تدوین کنند. ما خواهان انتخابات آزاد برای تشکیل مجلس مردمی هستیم که تأمین‌کننده عدالت واقعی برای مردم بحرین باشد.

وی با اشاره به سخنان وزیر خارجه بحرین در خصوص نبود منع برای سفر نتانیاهو به این کشور و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط این حکومت، خاطرنشان کرد: ما میگوییم این تصمیمات را باید ملت بحرین بگیرند و ملت نیز نظر خودش را در روز قدس با راهپیمایی مقابل سفارت آمریکا نشان داد و یک شهید نیز تقدیم کرد. آل سعود آل خلیفه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیش‌قدم کرده و اعلام می‌کنیم هر کس برای عادی‌سازی روابط با این رژیم جعلی اقدام کند به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد.
ارسال نظرات