امام جمعه موقت دامغان:

حقوق همه مردم استان در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ شود/ اعلامیه حقوق بشر به دستاویز مستکبران و متجاوزان بدل شده است

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه حقوق همه مردم استان سمنان باید در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ شود، گفت: هر نقطه ای از این استان پهناور و هر جایی از کشور ما که آباد شود جزئی از میهن ما است اما توقع ما و همه مردم شریف دامغان و استان سمنان این است که باید مصوبات این سفر براساس توسعه متوازن تدوین شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۷۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار شهرستان دامغان در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو اظهارداشت: ماهیت روز دانشجو ضد استکباری است اما دشمن به ویژه در سالهای اخیر می کوشد از این میدان استفاده های سیاسی اجتماعی مدنظر خود را نماید که در مقابله با این اهداف هوشیاری و آگاهی دانشجویان ما و آشنایی آنها با رسالت مهم شان بسیار اثر گذار است.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه نخستین رسالت دانشجوی مومن و انقلابی نقش آفرینی در نشر گفتمان انقلاب اسلامی و افزایش بصیرت دینی و سیاسی در جامعه است، افزود: دانشجویان گرانقدر ایران اسلامی باید سیاسی باشند، اما نباید سیاست زده شوند و با گرفتار شدن در دام اهداف احزاب و گروه های مختلف نقش و رسالت های اصلی خود را فراموش کنند.

خطیب نماز جمعه دامغان با تاکید بر اینکه دانشجویان هوشیار کشورمان باید دین خود را بشناسند، بتوانند مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را به موقع تجزیه و تحلیل نموده و اقدامات لازم را به هنگام انجام دهند، تصریح کرد: فساد ستیزی و مقابله فکری و عملی با مظاهر و عوامل فساد و ایستادگی در برابر ترویج ضد ارزش ها در جامعه از دیگر رسالت های مهم قشر فرهیخته دانشجو است.

 

فرهنگ اسلامی در تمامی شئون جامعه حاکم شود

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان در ادامه با اشاره در پیش بودن 19 آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل(ره) در سال 63 به رویکردها و اهداف مهم امام خمینی(ره) از تشکیل این شورا پرداخت و گفت: گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در تمامی شئون جامعه، آنگونه که بازار، دانشگاه، ادارات، محافل و مجامع عمومی و اجتماعی و... اسلامی باشد جامع ترین این اهداف است.

وی با بیان اینکه بی تردید این شورا به عنوان مجموعه متفکر وظیفه برنامه‌ریزی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه را برعهده دارد، اطهارداشت: اعتلای فرهنگ عمومی مبتنی بر تعالیم اسلامی، تزکیه محیط های علمی و فرهنگی از افکار مخرب مادی گرایی و ترویج ارزش های توحیدی، نشر هنر مهذب به عنوان ابزاری مهم در تعالی ارزش های انسانی باید از دیگر رویکردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

امام جمعه موقت دامغان خاطر نشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان برعلیه کشورمان و نقش مهم فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه پایدار کشور در همه زمینه ها، امیدواریم فعالیت‌های این شورا رصد شود و اعضای محترم این شورا با مطالعه و بازنگری در رسالت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، گام های بلندی را در مسیر گسترش و اعتلای فرهنگ دینی در جامعه بردارند.

 

اعلامیه حقوق بشر به دستاویز مستکبران و متجاوزان بدل شده است

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر در 70 سال قبل پس از جنگ جهانی دوم با هدف حمایت از ابناء و حقوق بشر، گفت: متاسفانه شاهدیم که این اعلامیه به دستاویزی برای دخالت در امور کشورها، ظلم و اشغال سرزمینها بدل شده و می توانیم آن را اعلامیه ضد حقوق بشر بنامیم، آنگونه که امروز وقتی رژیم صهیونیستی جنایت می کند حق بشر است و دفاع مردم مظلوم غزه از خودشان ضد بشریت و تروریسم نامیده می شود؛ کشتن مردم یمن توسط سعودی ها کار بشری و دفاع و ایستادگی یمنی ها برابر متجاوز عملی ضد حقوق بشر نامیده می شود.

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با تاکید بر لزوم بازنگری در اعلامیه حقوق بشر، خاطرنشان کرد: دیده های بیدار و افکار انسان های آزاده باید به داد بشریت برسند نه اینکه این اعلامیه ابزاری در دست مستکبران و جانیان جهانی برای رسیدن به اهداف ضدانسانی آنها باشد.

 

توسعه متوازن همه مناطق استان اساس مصوبات سفر رییس جمهور باشد

امام جمعه موقت دامغان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان، تصریح کرد: البته هر نقطه ای از این استان پهناور و هر جایی از کشور ما که آباد شود جزئی از میهن ما است اما توقع ما و همه مردم شریف دامغان و استان سمنان این است که باید مصوبات این سفر براساس توسعه متوازن تدوین شود.

خطیب نماز جمعه دامغان با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به مناطق کم برخوردار استان سمنان، خاطرنشان کرد: حقوق مردم همه شهرستان های استان باید در مصوبات سفر ریاست جمهوری لحاظ شود و مسئولان نیز این مصوبات را تا آخرین لحظه و اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده و بودجه های اختصاص یافته پیگیری کنند.

گفتنی است یادآوری لزوم ادامه کمک های مردم خیراندیش شهرستان دامغان و دیگر نقاط کشور به هموطنان زلزله زده غرب کشور در راستای حل هر چه سریعتر مشکلات آنان به ویژه در زمینه اسکان از دیگر بخش های خطبه های نماز جمعه امروز دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار