امام جمعه موقت شهرکرد:

تشنگی450هزار نفر در پایتخت آب کشور/ برداشت بی رویه آب در صنایع و کشاورزی استان همجوار است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفری گفت: در استانی که پایتخت آب کشور است با تانکر به روستاهای آن آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۸۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی در خطبه های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به مشکلات به وجود آمده در اثر کمبود آب در استان، گفت: اگر برخی از مسئولین پایه توسعه چهارمحال و بختیاری را کشاورزی می دانند باید در تأمین آب آن نیز فکری کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد با انتقاد از طرح های اجرا شده انتقال آب به استان های مجاور، افزود: متأسفانه این انتقال ها در اثر اجرای برخی از طرح های غیرکارشناسانه بوده است که قسمت بزرگی از دشت های استان را دشت های ممنوعه اعلام کردند.

حجت الاسلام جعفری در بخشی دیگر از خطبه های خود گفت: متاسفانه شنیده شده قرار است سند بخش آبخیز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری را به نام آب منطقه ای استان همجوار ثبت کنند و وزرات نیرو هم با واگذاری بخشی از خاک چهارمحال و بختیاری به نام آن استان موافقت کرده است.

وی گفت: از مسئولان استان چهارمحال بختیاری می خواهیم با این تصمیم مخالفت کنند و اجازه ندهند برخی با احساسات مردم استان بازی و این طرح توهین آمیز را اجرایی کنند؛ البته اگر بختیاری ها مرده باشند که اجازه اجرای چنین تصمیمی را بدهند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه به علت انجام طرح‌های غیرکارشناسانه قبل از انقلاب و بعد از آن وضعیت چهارمحال و بختیاری به‌گونه‌ای شده که بسیاری از دشت‌های استان در ردیف دشت‌های ممنوعه قرار گرفته‌اند‌، افزود: حدود ۴۵۰ هزار نفر از مردم این استان با مشکل آب شرب مواجه هستند، در استانی که پایتخت آب کشور است با تانکر به روستاهای آن آبرسانی می‌شود این وضعیت به دلیل کمی بارش‌ها و اجرای طرح‌های غیرکارشناسی انتقال آب به کویر مرکزی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: اخیرا نمایندگان اصفهان به صورت دسته جمعی استعفا داده‌اند و دو دلیل که برای این کار خود اعلام کرده‌اند برای مردم چهارمحال و بختیاری بسیار خطرناک است، یکی عدم تخصیص بودجه برای طرح‌های انتقال آب و دیگری برداشت بی‌رویه از آب است.

جعفری با بیان اینکه برداشت بی‌رویه را ما هم قبول داریم، افزود: ولی این برداشت بی‌رویه در دریاچه‌ای است که در ذوب‌آهن ایجاد شده، این برداشت بی‌رویه در برنج‌کاری، در فولاد و ... است درحالی که مردم چهارمحال و بختیاری باید آب نیترات‌دار مصرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به ۱۶ آذرماه روز دانشجو، گفت: تاریخ انقلاب اسلامی ایران از روزهای تلخ و شیرین پر است و یکی از حماسه آفرین ترین این روزها روز دانشجوست.

امام جمعه با تأکید بر اینکه جوانان ایرانی همواره به دنبال عدالت و آرمان حقیقی خود بوده اند، تصریح کرد: اکنون دانشجویان سردمداران استکبارستیزی هستند و باید دانشگاه ها در راستای اهداف انقلاب تلاشگر باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار