دومین جشنواره برترین پایگاه‌های مسجدمحور هرمزگان برگزار شد+تصاویر

دومین جشنواره تجلیل از برترین پایگاه‌های مسجدمحور استان هرمزگان با حضور مسؤول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۲۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، اظهارداشت: مسجد در قرآن و نظام دینی و سیاسی اسلام جایگاه رفیع دارد و تکرار واژه مسجد در قرآن بیانگر جایگاه مهم مسجد در هدایت و تکامل و رشد جامعه اسلامی به سمت تمدن بزرگ اسلامی است.

‎وی، در ادامه افزود: مسجد، بزرگترین نقطه برای رشد و تکامل جامعه بشری است لذا پبامبر(ص) اولین قدم بعد از هجرت تأسیس مسجد قرار داد تا بتواند اسلام ناب را به جهان صادر کند.

‎نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، تصریح‌کرد: انقلاب از مسجد شروع شد و امروزه از منطقه عبور کرده و بزرگترین گفتمان برای شکل‌گیری تمدن اسلامی است که در میان نخبگان جهان مورد بحث و گفت وگو است.

‎حجت‌الاسلام رستگار، به جمعیت مسلمانان اشاره‌کرد و گفت: ۵۵ کشور مسلمان داریم که اکثریت به هم از لحاظ جغرافیایی متصل‌اند و 70 درصد اقتصاد جهان و تنگه‌های مهم جهان را در اختیار دارند.

‎وی، ادامه داد: آنچه امروز باعث تأسف شده، این است که از مسجد به‌عنوان یک سنگر در جامعه بشری استفاده نمی‌شود و دین را در عبودیت و بندگی خلاصه کرده‌اند و جنبه سیاسی و مبارزه با طاغوتی مسجد فراموش شده است.

‎نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، تاکیدکرد: باید نگاهمان به مسجد به‌عنوان سنگری برای ترویج اسلام ناب حامی مستضعفین و مقابله با مستکبرین و الگوی مدیریت جهانی باشد.

‎حجت‌الاسلام رستگار، اظهارداشت: باید با تغییر نگاه به مسجد و در نظر گرفتن ظرفیت‌های سیاسی این مکان مقدس در جهت جهانی‌کردن مسجد و تحقق آرمان‌های امام راحل تلاش کنیم.

‎گفتنی است، در حاشیه این مراسم، غرفه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج برپا بود و آثار فرهنگی و اقدامات مسجدمحورانه خود را در معرض دید عموم قرار داده بودند.

ارسال نظرات