آیت الله محمدی خراسانی در اجلاس نماز و زکات بروجن، مسجدی را مطلوب دانست که مایه اتحاد و وحدت کلمه مسلمین و اجتماع همه اقشار جامعه باشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۳۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اجلاس نماز و زکات شهرستان بروجن با حضور ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا و خادمین مساجد، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج  و مسئولین کانونهای فرهنگی هنری مساجد در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

آیت الله محمدی خراسانی سخنران ویژه این مراسم بود که نماز را خدمت به جان انسان دانست و گفت: یکی از خدمت هایی که انسان به خود می تواند انجام دهد این است که تن خود را به عبادت عادت دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مساجد ما نباید حزبی و جناحی باشد و طبق فرموده قرآن باید محل ذکر خدا و آموزش دین و معنویت باشد. مسجد مطلوب از نگاه آیات و روایات مسجدی است که مایه اتحاد و وحدت کلمه مسلمین، محل اجتماع همه طیف ها و اقشار جامعه ، کانون توحید و معرفت افزایی  و باید سکویی برای اوج  عروج انسان باشد.

وی درباره زکات گفت: ما مسلمانان باید به مرحله ای برسیم که یقین نماییم هرچه در راه خدا می دهیم خدا به ما برمی گرداند و فرائض مالی نباید در جامعه فراموش شود.

حجت الاسلام هراتی مطلق، امام جمعه بروجن هم ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: همه ما در مقابل نماز و زکات مسئول هستیم و باید زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در مسجد فراهم نموده و در این شرایط حساس با اخلاق خوب جوانان را جذب نماز کنیم.

تجلیل از خادمان و فعالان اقامه نماز در مساجد و ادارات و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه این اجلاس برگزار شد.

ارسال نظرات