کارشناس مسائل خانواده مطرح کرد:

الگوگیری از سبک زندگی اسلامی؛مؤثرترین راه افزایش نشاط اجتماعی/سبک زندگی اسلامی، تضمین کننده قوام و بقاء خانواده است

کلوانی گفت:نقش خانواده ها در تربیت صحیح و دینی فرزندان پرداخت قابل توجه است و خانواده باید از دوران کودکی فرزند خود را با محبت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و در مسیر عمل به قرآن تربیت کند که این روش تربیتی می تواند بر پایه محبت و تشویق باشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۵۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛کلوانی کارشناس مسائل خانواده در کارگاه سبک زندگی بسیجیان خواهرشهرستان کمیجان گفت:بر اساس روایات، منتظر موعود عین مجاهد است، کسی که برای کسب رزق حلال خانواده زحمت بکشد مجاهد است و خوب شوهرداری نیز جهاد در راه خداست، پس آرامش دادن به خانواده، یک حرکت مهدوی است

وی افزود: زن مسلمان باید در گام دوم باید رویکرد زن بودن خود را بشناسد و این نگاه تعریضی به جامعه غربی امروز است که زن را ابزار تلقی می کند. زن مسلمان پس از این شناخت برای تربیت نسل منتظر و انسان های کامل می تواند از ابعاد مختلفی به ایفای نقش بپردازد.

کلوانی بیان کرد: ایجاد کانون لذت در محیط منزل یکی دیگر از کارکردهای خانواده مهدوی است به گونه‌ای که فضا چنان گرم و صمیمی باشد که زوجین فقط از هم لذت ببرند و لذت جنسی را فقط به خانه محدود کنند و در کوچه و بازار و خیابان به دنبال لذت نباشند و این راه رسیدن به خدا است. 

وی ادامه داد:خانواده مهدوی خانواده‌ای است که بوی مهدویت از آن به مشام می‌رسد و عواطف و محبت در آن موج می‌زند به صورتی که والدین و فرزندان در خانه از محبت سیراب می‌شوند و گدای محبت بیرون از خانه نیستند.

کارشناس خانواده اظهارکرد:فرزندان تربیت شده و پرورش یافته که متدین، دیندار، ولایت مدار و دارای اوصاف قرآنی باشند و مادر بودن فقط ملاک نیست چراكه صرف مادر بودن، ملاک باشد بسیاری از حیوانات، مادر هستند و بهشت، مکانی برای حیوانات نیست.

وی خاطرنشان کرد:نقش خانواده ها در تربیت صحیح و دینی فرزندان پرداخت قابل توجه است و خانواده باید از دوران کودکی فرزند خود را با محبت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و در مسیر عمل به قرآن تربیت کند که این روش تربیتی می تواند بر پایه محبت و تشویق باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات