خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: یک روز جنگ نظامی و یک روز جنگ اقتصادی است و زنان ماموریت دارند که به مردان بگویند امروز کالای خارجی در خانه نمی آوریم و فقط نسبت به اقتصاد کمر همت ببندند.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۹۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در اجلاسیه شهدای زن استان اظهار داشت: رسالت زنان نگاه به سیره پیامبر اسلام است. پیامبر اکرم مقام زن را در بالاترین مقام ها قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: در روزی که زن به عنوان کالا رد و بدل می شد پیامبر معیاری نهادینه کرد که زن به مانند مرد می تواند به مقام قرب الهی برسد چون معیار تقوا و محوریت خدا در زندگی است.

حجت الاسلام میرباقری اظهار داشت: پیامبر اکرم فرمودند " طلب دانش بر هر مرد و زن مسلمان فریضه واجب است" در روزگاری به راحتی به زن اهانت و ظلم می شد پیامبر فرمودند " کسی اکرام نمی کند به زن مگر انسان کریم و انسان پست به زن اهانت می کند".

وی خاطرنشان کرد: اول شهیدی که اسلام برای رضای خدا هدیه کرد مرد نبود بلکه اولین شهید زن بوده است. همچنین اولین افراد در بیعت با پیامبر زنان بودند.

وی با بیان اینکه در جنگ ها زنان در ابعاد مختلف پشتیبانی می کردند و زن حتی توانایی دارد که مردان ندارند گفت: اگر جایگاه زن در خانه در ایام جنگ تحمیلی نبود هرگز جنگ  اداره نمی شد و این توان روحی رزمندگان بود که جنگ را اداره کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در ایام جنگ زنان جوان با رزمندگان و جانبازان ازدواج می کردند تا بتوانند انجام تکلیف کند. زنان گرچه پشت خاکریز نبودند اما توان روحی رزمندگان تکلیف زنان بوده است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه شما زنان هشت سال جنگ را اداره کردید گفت: همسری جانبازان، رزمندگان و فرماندهان و بزرگ کردن فرزندان شهید، محوریت خانه با مادری بوده که بعد از شهادت پدر نیز خانه را اداره کرده است.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه امروز در جنگی هستیم که با تیر و تفنگ و نظامی نیست افزود: دشمن در هشت سال جنگ رصد کرد و فهمید که رمز موفقیت فرزندان و جوانان این مملکت با دست خالی کجا بود و محقق رژیم صهیونیستی می گوید ریشه خانواده و دامن پاک را باید بزنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در 20 سال اخیر با ابزارهای مختلف دارد ریشه خانواده را می زند متذکر شد: اگر روزی زنان در پشت جبهه جنگ را اداره می کردند امروز در این جنگ زنان چه نقشی دارند ؟

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امروز زنان می توانند میدان دار جنگ با دشمن باشند. اگر زنان نسبت به ظواهر فریبنده دنیا مرعوب شوند در مقابل دشمن شکست می خوریم.

وی خاطرنشان کرد:  گاهی بی میلی نسبت به ازدواج در بین دختران جوان و شرط و شروط ها نسبت به ازدواج یا فرزند دار شدن زیاد شده و این یعنی دشمن طراحی کرده است.

حجت السلام میرباقری عنوان داشت: ازدواج که به تأخیر بیفتد فرزنددار شدن به تأخیر می افتد و بحران جمعیتی بوجود می آید و جامعه به پیری می رود.

وی تصریح کرد: گاهی برخی زنان خیال می کنند در اداره و نهاد باشند موفق تر هستند اما چه موفقیتی بالاتر از تربیت فرزند است. شهیدان بزرگ امروز که مایه افتخار ما هستند در دامن پاک و با تربیت مادران مسلمان به اینجا رسیده اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جامعه به زمین زانو می زند اگر همه زنان طالب اداره و سازمان باشند ادامه داد: همه خارج خانه بخواهند باشند پس داخل خانه را چه کسی بسازد.

وی اظهار داشت: زن نگهبان همسر و فرزندان است و مسئولیت دارد یعنی زن می تواند مرد را از انحرافات حفظ کند و در بحرانها جامعه را اداره کند.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: جامعه برای رسیدن به تعالی ماموریت متعدد دارد. یک روز جنگ نظامی و یک روز جنگ اقتصادی است و زنان ماموریت دارند که به مردان بگویند امروز کالای خارجی در خانه نمی آوریم و فقط نسبت به اقتصاد کمر همت ببندند.

وی بیان داشت: چند میلیارد دلار سالانه واردات مواد آرایشی داریم که به اقتصاد کشور ضربه می زند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زنان می توانند فرهنگ جامعه را تغییر و دشمن را به زانو در آورند گفت: عرصه امروز جنگ فرهنگی است که با رواج فساد و منکرات در این عرصه نقش زنان فراوان حائز اهمیت و حیاتی و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها