اتحادیه کارکنان پلیس فرانسه، همزمان با موج جدید تظاهرات ضد سیاست‌های اقتصادی دولت، دست به اعتصاب زد.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۶۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اتحادیه کارکنان نیروی پلیس فرانسه موسوم به «ویگی» اعلام کرد که از امروز 8 دسامبر تا اطلاع ثانوی دست به اعتصاب می‌زند؛ این خبر را الکساندر لانگلوئی، دبیرکل این اتحادیه اعلام کرد.

به نوشته اسپوتنیک، برگزاری این اعتصاب در شرایطی اعلام شد که جلیقه‌زردها قرار است امروز بار دیگر و در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه به خیابان‌های پاریس سرازیر شوند.

با این حال، دبیرکل اتحادیه کارکنان نیروهای پلیس فرانسه گفت که اعضای این اتحادیه به تظاهرات جلیقه‌زردها نخواهند پیوست، هرچند که به دنبال حمایت از آن‌ها هستند.

لانگلوئی گفت که با پارچه‌نوشت‌ها دست به راهپیمایی می‌زنیم تا حمایت‌مان از خواسته‌ها برای افزایش قدرت خرید را نشان دهیم. هر افسر پلیسی که سر وظیفه (شیفت)‌ نباشد حق دارد طی تظاهرات به ما بپیوندد.»‌

به گفته دبیرکل اتحادیه کارکنان نیروهای پلیس فرانسه، افسران این نهاد اغلب مورد سوءرفتار و سوءبرخورد قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند که «بدون استراحت» کار کنند. وی بر این اساس، نیروهای انتظامی را تشویق کرد که مرتکب «اشتباه مرگبار» نشوند و در صورتی که احساس می‌کنند خسته و فرسوده هستند در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت نکنند.

شهرهای بزرگ فرانسه طی هفته‌های اخیر به صورت مکرر شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها