نشست حلقه طرح صالحین طلاب بسیجی مدرسه علمیه الزهرا (س) با محوریت تحلیل کتاب جهاد اکبر در حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۶۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق؛ در این نشست فرمانده بسیج طلاب خواهران با استناد به کتاب جهاد اکبر امام راحل (ره) گفت: از دیدگاه امام خمینی (ره) بیشتر افرادی که دین سازی کرده و باعث گمراهی و انحراف مردم شده اند اهل علم بوده اند، بنابراین هر چه انسان خباثت را از نهادش بیرون نکند هر چه درس بخواند نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه ضررش بیشتر خواهد بود.
خانم حسینی افزود: طبق روایت «العلمُ هو الحجابُ الاکبر» شر عالم فاسد برای اسلام از همه شرور خطرناک‌تر و بیشتر است؛ علم نور است، ولی در دل سیاه و قلب فاسد دامنه ظلمت را گسترش می‌دهد. علم توحید اگر برای غیر خدا باشد اثر ظلمانی آن بیشتر است.
وی اظهار کرد: امام تأکید داشتند که نه اینکه بدنبال تحصیل علم نروید، باید توجه داشته باشید که علمی نافع است که بتواند از اساس اسلام دفاع کند بنابراین لازم است پایه فقاهت را تحکیم کرده و صاحب نظر باشید.
ایشان در پایان با بیان توصیه امام راحل (ره) گفت: هر قدمی که برای تحصیل علم بر می‌دارید قدمی هم برای کوبیدن خواسته‌های نفسانی بردارید و باید هدف عالی خداشناسی و تهذیب نفس را سرلوحه خود قرار داده و برای رسیدن به مقصود اصلی و اساسی خود جدیت داشته باشید.
ارسال نظرات