شهردار خمین در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران خمین گفت: بودجه شهرداری حمین در سال گذشته 24میلیاردتومان بود و امسال به 42میلیاردتومان افزایش یافته است و در 6ماهه اول سالجاری بیش از 25میلیاردتومان خدمات به شهروندان خمین ارائه شده است.
کد خبر: ۹۰۸۷۶۸۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ابوالفضل مرتضیان شهردار خمین در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف معاونت ها و نیروهای مجموعه شهرداری گفت: در مجموعه شهرداری خود را خادم و خدمتگزار مردم می دانیم و تلاش می شود در حد توان پاسخگوی مطالبات شهروندان باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به این که در سال های گذشته دیوار بی اعتمادی بین مردم و شهرداری به وجود آمده بود، در این راستا با تلاش بیشتر در صدد رفع این مشکل هستیم و با در نظر گرفتن اخلاق اسلامی و جدیت در انجام وظایف، برای رضایت بیشتر شهروندان این دیوار بی اعتمادی را از بین برد.

مرتضیان ادامه داد: ازاقدامات انجام شده، شناسایی نیازهای مراجعه کننده و راهنمایی آنان و در حد توان حل مشکلات در چارچوب قانون به منظور کسب رضایت مندی شهروندان است.

وی افزود: شهرستان خمین از نظر زیر ساخت، فضای سبز، اماکن تفریحی و مبلمان شهری کمبودهایی دارد و این در شأن مردم این شهرستان نیست و هدف شهرداری حل مشکلات با کمک شهروندان و سرمایه گذاران در بخش های مختلف است، هر چند عده ای در شهرستان با سرمایه گذاران مخالفت می کنند.

شهردار خمین اظهارکرد: بودجه شهرداری حمین در سال گذشته 24میلیاردتومان بود و امسال به 42میلیاردتومان افزایش یافته است و با پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده، هر چند از لحاظ مجموعه درآمدی در 6ماهه اول سالجاری 50درصد بودجه شهرداری محقق نشده است، اما در همین مدت بیش از 25میلیاردتومان خدمات در بخش های مختلف به شهروندان خمین ارائه شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری علاوه بر انجام خدمات روزمره و عادی مانند نظافت خیابان ها و معابر، جمع آوری زباله ها، حفظ و نگهداری فضای سبز، فضاسازی محیطی، لایروبی کانال ها،حفظ، تعمیر و نگهداری معابر، مرمت میادین و گذرگاه ها، خدمات، کشتارگاه، آرامستان، آتش نشانی ، بازیافت، فرهنگی، خدمات به پرسنل شهرداری و... همچنین در اجرای پروژهای شاخص عمرانی نیز اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضیان عنوان کرد: پروژه میدان نقش امام(ره)، تکمیل ساختمان جدید شهرداری، تعیین تکلیف مجتمع آفتاب و مقدمات عملیات اجرایی پروژه توسط شهرداری، احداث پارکینگ برای خودروهای سنگین ودر حال حاضر با بیش از 40درصد پیشرفت فیزیکی،بهسازی کارخانه آسفالت و شن و ماسه و شروع عملیات احداث کارگاه تولید بتون پلاک که دستگاه های مورد نیاز در حال خرید هستند و اسکلت سوله به پیمانکار واگذار شده است که این پروژه ها، پروژه های شاخص در حال اجرا توسط شهرداری است.

وی گفت: به منظور اجرای کارگاه تولید بتون پلاک و به روز کردن تجهیزات کارخانه آسفالت و شن و ماسه با طرح توجیهی ارائه شده، 8 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است که به زودی یک میلیارد و 800میلیون تومان آن جذب می شود و با تکمیل این پروژه به عنوان یک درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد می شود.

شهردارخمین در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات شهرداری خمین عدم وصول مطالبات مردمی است که بیش از 20میلیارد تومان مطالبات شهرداری از مردم شامل عوارض و ارزش افزوده وعوارض نوسازی و ... است و عوارض شهرداری سال جاری 12میلیارد تومان پیش بینی شده است که تاکنون 4میلیارد و 400میلیون تومان وصول شده است و عوارض آلایندگی 2میلیارد تومان پیش بینی شده که هفتصد و نود میلیون تومان وصول شده است و این امر موجب عقب افتادگی درآمدهای شهرداری شده است.

مرتضیان گفت: پیش بینی آموزش و جذب و گزینش یکهزار همیار آتش نشان در برنامه دوساله واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی که از ابتدای سالجاری تاکنون 350 همیار آتش نشان جذب 110نفر دوره آموزشی مقدماتی گذراندند و مابقی نیز در حال آموزش هستند.

وی افزود: افتتاح ساختمان خانه کارگران، ساختمان اداری شهرداری و نمایشگاه عملکرد 40ساله شهرداری خمین همراه با جشن 40سالگی انقلاب اسلامی از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت ایام دهه فجر سال 97 است.

ارسال نظرات